Hogyan vágnak bele a profik egy új projektbe/munkába?

Szerző: | 2017-10-31

Ha valami olyanra kérnek fel minket, amivel még nem, vagy nem úgy foglalkoztunk, akkor könnyen kétségbe esthetünk. Persze ez mindig izgalmas, és nagyon sokat lehet belőle tanulni, de könnyű nagy fába vágni a fejszénket. Itt van négy tipp a profiktól, hogy hogyan kezdjünk bele. Mindennek nézzünk utána, és kutassunk. Az első alkalommal egy egész információ-lavina fog minket elárasztani.… Bővebben »

“Hol találkozott ezzel az álláslehetőséggel?”

Szerző: | 2017-10-30

Ez egy nagyon egyszerű kérdésnek tűnhet. Mégis sok embert megzavar, és néha nagyon rossz válaszok születhetnek. Itt van három tipikus eset, és hogy hogyan kerülhetjük el! Ne félj bevallani, hogy egy barátod ajánlotta az állást. Senki nem akarja, hogy azt gondolják róla, csak azért került be, mert ismer valakit a cégnél. Ezzel pedig semmi baj nincs. Egy ajánlott… Bővebben »

Mit jelent a siker?

Szerző: | 2017-10-26

Fizetésemelést kapni, előlépni, kitüntetést átvenni, bekerülni egy új céghez. A legtöbbünk ezeket azonosítja a sikerrel. Bár ezek megünneplendő események, mégsem feltétlenül csak ezek határozzák meg a karrierünk sikerességét. Hosszútávon a sikeresség érzését akkor éljük át, ha tudjuk, hogy mi az ami tényleg teljesé tesz minket a munkánk során, és ezek mentén hozzuk meg a karrierrel kapcsolatos döntéseinket. Ezek nem… Bővebben »

Mit érzünk, ha a kollégát léptetik elő?

Szerző: | 2017-10-24

Képzeljük el azt a helyzetet, amikor már 2-3 éve együtt dolgozunk egy kollégánkkal, és nagyon jó kapcsolatot ápolunk. Aztán egyszer csak kinevezik és ő lesz a főnökünk. Ilyenkor gyakran jut eszünkbe sok minden, és nem biztos, hogy mindegyik megállja a helyét. Nézzük a leggyakoribb első gondolatokat “Nekem kellett volna lenni” Lehet, hogy annyira nem is érdekelt minket az… Bővebben »

Ezekre nem mindig döbbenünk rá időben

Szerző: | 2017-10-20

Vannak dolgok, amiket egyszerűen túl későn tanulunk meg. Hiába a jó tanácsok, hiába a szülők, barátok segítő szándéka, az idősebbek tapasztalatai, mégis csak akkor fogjuk fel ezeket, amikor már átéltük mi is, és amikor már lehet, hogy késő…   Az élet rövid: Az élet rövid ahhoz, hogy sokáig leragadjunk egy olyan munkahelyen, amit utálunk. Vagy egy olyan főnöknél,… Bővebben »

Hogyan győzzük meg a vezetőséget arról, hogy a távmunka jó.

Szerző: | 2017-10-19

Sok ember akar, szeretne, vagy csak előnyben részesíti az otthonról dolgozást. Ma már ez nem egy ördögtől való fogalom, bizonyos munkakörökben akár heti 3 napot is lehet otthonról dolgozni. Én is így vagyok ezzel. Nem mindig (valamikor jobban szeretek a kollégáim között lenni), de sokszor jó otthon nyugiban dolgozni. Tulajdonképpen szerencsés vagyok, hogy néha otthonról is dolgozhatok. Azonban… Bővebben »

7 jele annak, hogy “beragadtunk a keréknyomba”

Szerző: | 2017-10-18

Bizony eljön az az idő, amikor már annyira rutinból csináljuk a munkánkat, hogy teljesen unalmasnak érezzük. Ebbe bele lehet fásulni, és kiégéshez vezethet. Felsorolunk most hét jelet, ami erre utal. Nehéz bármitől is lázba jönnünk. Az unatkozó, esetleg depressziós emberek máshogy fogják fel az őket körülvevő világot. A legjobb házibuliban a legpörgősebb számtól sem jön meg a bulizhatnékuk…… Bővebben »

Versengés a sztahanovokkal?

Szerző: | 2017-10-17

Ugye ismerős az a helyzet, amikor valaki olyannal dolgozunk együtt, aki mindig azzal akar kitüntetődni, hogy minél többet dolgozik, milyen sokáig szokott bent maradni, mennyire sok dolga van… Amikor a szakmai mazochizmus összetévesztődik az elkötelezettséggel, és ezt még a főnök sem veszi észre, akkor még rosszabb a helyzet. Így mindig ők lesznek az elsők, a munka hősei, az… Bővebben »

Hogyan tegyünkjó benyomást a főnökünkre?

Szerző: | 2017-10-16

Erről a kérdésről általában mindenkinek az jut eszébe, hogy “be kell nyalni…” Ez sajnos néha működik is, de mi most ennél civilizáltabb tippeket szeretnénk adni annak érdekében, hogy kiváló kapcsolatot tudjunk kialakítani a főnökünkkel. Pillantsunk a naptárára. Ha van hozzáférésünk a naptárához, akkor bármikor meg tudjuk nézni, hogy éppen mikor szabad, vagy nem szabad. Lehet, hogy nem is… Bővebben »

Hogyan tegyük hatékonyabbá a munkahelyi e-mail-ezést? (2. rész)

Szerző: | 2017-10-13

A sikeres munkavégzéshez elengedhetetlen a hatékony munkahelyi kommunikáció. Ennek egyik alapvető pillére az elektronikus levelezés. Gyakran azonban ez is nehézkes, ezért most egy két részes bejegyzésben mutatunk nektek 30 tippet, hogy hogyan csinálhatjátok még jobban! 16. Mindig tudjuk, hogy hogyan kereshetjük vissza később az e-maileket. A tárgyban vagy legalább az üzenet szövegében legyenek olyan kulcsszavak, amik alapján akár… Bővebben »