Kategória: Munkahelyi kapcsolatok

Hogyan tudja egy vezető tönkretenni az új kolléga on-boarding folyamatát?

Nem készítik fel megfelelően a csapatot az új kolléga érkezésére. Senki nem szereti a kellemetlen meglepetéseket. És azt sem, hogyha ráerőszakolják egy másik embert személyét. A jelenlegi csapat vezetőként ugyanakkora prioritás, mint az új kolléga személye. Éppen emiatt foglalkozni kell...

9 tipp, amivel valóban fejleszthetjük a csapatmunkát

Mindig mindenki beírja az önéletrajzába, hogy mekkora csapatjátékos. Ez mind szép és jó, de bárki írhat bármit, ez csak a valóságban fog kiderülni. Összegyűjtöttünk nektek 5+4 olyan tippet, ami alapján valóságban tudjátok fejleszteni az erős csapatmunkához szükséges skilleket. Az első...

Ti kit vinnétek el egy céges rendezvényre?

A legtöbb helyen sokszor van céges vacsi, mindenféle ünnepségek, fogadások, stb. Főleg év végén, de akár év közben is előfordulhatnak ilyen programok. Sokszor van lehetőség elvinni plusz egy embert is. Ez viszont felvet néhány kérdést, amire megpróbálok most válaszolni. Arról már írtunk korábban, hogy mit...

Hogyan tudja fenntartani a csapat lelkesedését egy jó vezető?

Vezetőként az egyik legnehezebb dolog motiváltan tartani a kollégákat. Persze vannak olyan eszközök, mint a fizetésemelés, vagy az előléptetés. De van amikor ezek nem működnek, nyilván van költségkeret, vagy a csapat összetétele miatt nem lehet előléptetéssel élni. Na de mit...

Az első pár hónapban hogy kérjünk segítséget a munkahelyen, ha nehézségeink vannak?

Az első három hónap nagyon fontos egy új munkahelyen. Nem csak azért, mert ez az időszak jelenti általában a próbaidőt, de meghatározza a hosszabb távon rólunk kialakult, és az általunk a munkahelyről is kialakított véleményt. Ehhez azonban elengedhetetlen az, hogy...

Hogyan építsünk erős munkahelyi kapcsolatokat?

Milyen a viszonyunk a kollégáiddal? Akiknek az egyik kollégájuk egyben legjobb barátjuk is, azoknál sokkal nagyobb az esély arra, hogy elkötelezetten fogják végezni a munkájukat, és elégedettek lesznek vele. Ebben a bejegyzésben tippeket adunk az erős munkahelyi kapcsolatok kialakításához! Ez...

Mit tudunk tenni, ha nem vagyunk teljesen “culture fit”-ek az új munkahelyen?

Ott vagy már hetek vagy akár hónapok óta az új munkahelyeden? Minden klappol, komfortos vagy a feladatokkal,már nem rémülsz meg, ha jön egy új, és meg kell csinálni? Mégis van valami ami nem az igazi… Úgy érzed, hogy hiába jó...

Hogyan kezeljünk munkahelyi hibákat? Hogyan kommunikáljuk ezt a vezetőnkkel?

Mesélek egy sztorit. Egy ember a karrierje elején elkövetett egy hibát, ami életre szóló leckét nyújtott számára. Egy fontos értekezletre hívták, ahol kiemelt, kulcsfontosságú ügyfelekkel kellett találkozni, és prezentációt tartani nekik egy üzleti témában. A város egy olyan pontján volt...

4 tévhit a szakmai hálózatépítés kapcsán, amit el kell felejteni

Elég gyakran találkozom azzal, hogy az emberek nem szeretnek network-ölni, mert az gáz vagy kellemetlen. És ami a legjobb, hogy egy csomó tévhit is társul az egész téma köré. A teljesség igénye nélkül, itt van négy ilyen. Sokan azt gondolják,...

Hogyan kommunikáljuk egy kollégánkkal azt, hogy nem kapja meg azt a pozíciót, amit megpályázott a cégen belül?

Ez a bejegyzés most egy kicsit nem a munkavállaló oldaláról fog megfogalmazódni, de mégis érdekes, és tanúlságos lehet, és szerintem sokatok találkozott már ilyennel. Mi a helyzet, ha megpályázunk egy pozíciót a cégünkön belül, de nem mi kapjuk meg. Vezetőként...

Hogyan tudunk inkluzív munkahelyi környezetet teremteni?

A diverzitás mostanában nagyon hot topic a munkáltatók körében, főleg a nyugati kultúrákban, de már nálunk is kezd egyre inkább elterjedni. Mit tehetünk annak érdekében, hogy ez ne csak egy sokat mondogatott buzzword legyen, hanem legyen is alapja? Az első...

Miken szoktunk agyalni az első munkanapunkon?

Általában mindenki be akar illeszkedni valahova. Az iskolában, egyetemen ez még rendben is van, mert mi válogatjuk meg, hogy kikkel barátkozunk. Egy új munkahelyen azonban nem mi döntjük el, hogy kivel kell együtt dolgoznunk (az esetek túlnyomó többségében). Honnan tudhatjuk,...

Mi lehet annak az oka, hogy nem kapunk visszajelzést a vezetőségtől?

Az interjúkon, amiken részt veszek, az egyik leggyakoribb indoka annak, hogy miért akarnak munkahelyet váltani az emberek, vagy, hogy mivel nem elégedettek, az a visszajelzés hiánya. Visszajelzést, építő jellegű kritikát, értékelést adni nem egyszerű. Ennek több oka is lehet, de...

Mi a titka az egészséges munka és magánélet egyensúlynak? (2. rész)

Az esetek nagyon nagy részében ennek az egyensúlynak a hiánya okozza azt, hogy elmegyünk egy munkahelyről. Azonban ne gondoljuk, hogy ez csak a munkáltató hibája lehet. Itt van a következő 5 tipp, ami segít törekedni a megfelelő egyensúly eléréséhez. Alakíts...

Mi a titka az egészséges munka és magánélet egyensúlynak? (1. rész)

Az esetek nagyon nagy részében ennek az egyensúlynak a hiánya okozza azt, hogy elmegyünk egy munkahelyről. Azonban ne gondoljuk, hogy ez csak a munkáltató hibája lehet. Itt van 5 tipp, ami segít törekedni a megfelelő egyensúly eléréséhez. A nap elején és...