6 módja, hogy előzetesen felmérjük egy cég vállalati kulturáját (mielőtt még ott dolgotznánk)

Nyilván mindenki olyan cégnél szeretne dolgozni, aminek az értékrendjével tud azonosulni. Minden vállalatnak van általában az interneten valami kis szösszenet erről, de a vállalati kultúra ennél sokkal mélyebb. És az igazán mély kulturális szokásokról nem szoktak beszélni, vagy ezek eleve ki nem mondott dolgok. Sok mindennek utána tudunk azonban járni, ha vesszük a fáradságot.

  1. Ha már a weboldalnál járunk. Olvassuk el részletesen azt. Írnak kifejezetten a vállalati kultúráról? Írnak az értékekről direktben? Mit képviselnek? Mi a céljuk, mottójuk, hitvallásuk? Akármennyire is “bullsh*t”-nek tűnhet, mégis csak tudunk következtetni ezekből valamire.
  2. Derítsük fel a kapcsolataink között azkoat, akik dolgoztak ott, most ott dolgoznak, vagy ismernek valakit, aki ott dolgozik. Kérjünk referenciát, élményeket, beszámolókat. Lehetőleg minél többet, mert 1-2 személyes megélésre nem lehet alapozni.
  3. Csekkoljuk a híreket. Nézzük meg, hogy írtak-e a cégről a Portfolio.hu-n, vagy a hírekben, milyen cikkek születtek róla egyéb szakmai fórumokon, stb.
  4. Kérdezzünk konkrétumokt. Az interjú pont jó erre, nyugodtan feltehetjük a kérdést, hogy ők kit tartanak sikeresnek, mi fontos számukra, ők miért szeretnek itt dolgozni.
  5. Csapatdinamika. Egy pici cégnél a vezető hozzáállása érezhetően kihat az egész szervezetre. Egy nagyobb korporációnál azonban a közvetlen csapat hatásai erősebbek. A csapatvezetőnek ezért szegezzük neki a kérdést, hogy milyen a csoportdinamika, hogy működnek együtt, mik a nehézségek, stb.
  6. Végül pedig, ismerjük magunkat annyira, hogy el tudjuk dönteni, akarunk-e azonosulni az adott vállalati kultúrával.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük