Mi lehet annak az oka, hogy nem kapunk visszajelzést a vezetőségtől?

Az interjúkon, amiken részt veszek, az egyik leggyakoribb indoka annak, hogy miért akarnak munkahelyet váltani az emberek, vagy, hogy mivel nem elégedettek, az a visszajelzés hiánya.

Visszajelzést, építő jellegű kritikát, értékelést adni nem egyszerű. Ennek több oka is lehet, de egy jó vezető tudja kezelni ezt a dolgot. A beosztottjai épülését szolgálja, hogy ha megteszi ezt. Nézzünk most néhány tipikus példát arra, hogy miért marad ez el sokszor.

  1. Nem akarják demotiválni az embereket, mert már így is túl vannak terhelve, sok a munkájuk, és ha kapnak valami kritikát (akár jó szándékkal is), akkor lehet, hogy még rosszabb lesz a helyzet.
  2. Nem biztosak abban, hogy teljes mértékben helytálló és valid az a visszajelzés, amit adni szeretnének. Lehet, hogy csak valami személyes dolog miatt gondolják úgy.
  3. A vezető annyira leterhelt, mentálisan és fizikailag is, hogy egyszerűen nincs ereje már ahhoz, hogy tényleg konstruktív és normális, építő jellegű visszajelzéseket adjon.
  4. Ha már egyszer megtették, hogy jeleznek valamit, és továbbra is ugyanazt csinálják / ugyanúgy viselkednek a beosztottak, akkor lehet, hogy azt fogják érezni, hogy ha egyszer nem fogta fel az illető, akkor másodjára sem fogja. Ez sem mindig megfelelő nyilván.
  5. Attól félnek, hogy az összességében jó munkát végző emberekben az fog berögzülni, hogy ő csak egy hülye főnök, aki mindig szekálja őket mindenért.
  6. Egyszerűen csak azt hihetik, hogy a beosztottak nem is akarnak kritikát kapni.
  7. Nem tudják elég konkrétan megfogalmazni a mondanivalójukat. Érzik, hogy van valami, amin változtatni kellene,  de egyszerűen nem bírják mondatokba fogalmazni. Ennyire komplex helyzet is előállhat.
  8. Ha mondjuk kineveztek egy vezetőt a kollégák közül, akkor nehezen tudják kezelni, hogy a volt kollégáinak „okoskodjon”
  9. Nem akarják magukat kellemetlenül érezni. Visszajelzést adni nehéz, és kínos is lehet. Valaki ezt nem tudja kezelni, és meglátásom szerint az ilyen ember nem is való vezetőnek.
  10. Simán csak nem akarják, hogy rossz fejnek tartsák, vagy hogy kellemetlenül érezzék magukat a beosztottak. Bár ez empatikus személyiségre vall, ám mégis szükséges ezen túllendülni, mert így az egyének és a csapat fejlődése is megáll.
  11. Túlságosan tartanak attól, hogy a kritizálás miatt elveszíthetnek jó munkaerőt, vagy pedig felborítják a csapat egyensúlyát.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

További cikkek