Mi a titka az egészséges munka és magánélet egyensúlynak? (1. rész)

Az esetek nagyon nagy részében ennek az egyensúlynak a hiánya okozza azt, hogy elmegyünk egy munkahelyről. Azonban ne gondoljuk, hogy ez csak a munkáltató hibája lehet. Itt van 5 tipp, ami segít törekedni a megfelelő egyensúly eléréséhez.

  1. A nap elején és a nap végén is legyen valami olyan rutintevékenységünk, ami jelzi azt, hogy a munka elkezdődött, és a munka véget ért. Főleg a nap végén, mert ha nem csinálunk valamit, akkor könnyű beleragadni és hazavinni a munkát.
  2. Beszéljünk őszintén a vezetőnkkel. Ne hagyjuk, hogy ránk erőltessen olyat, ami nekünk már nem fér bele. A nyílt kommunikáció kritikus ebben a tekintetben a saját igényeinkkel kapcsolatban.
  3. Naponta legalább egyszer legyünk egy csendes helyen. Kell az a 10 perc, amikor ki tudjuk üríteni a fejünket, és fontos, hogy ne zajban próbáljuk meg ezt megtenni.
  4. Legyen valami olyan hobbink, amit nem tudunk összekötni pénzzel. Valamit, amit csak az alkotás/szórakozás öröméért csinálunk, és nem várunk semmilyen anyagi előnyt belőle.
  5. Anyagi tudatosság. Ez nagyon szoros kapcsolatban van a balansz-szal. Ha mindig túlköltjük magunkat, sosem leszünk boldogok és nyugodtak, ezért a megtakarítás, tudatos vásárlás, és végső soron ezzel az anyagi stabilitás nagyon fontos. Az anyagi stabilitás nem a jó fizetést jelenti, hanem a meglévő erőforrásaink megfelelő beosztását és tartalékolását.

Holnap olvashatjátok a következő 5-öt 🙂

 

1 thought on “Mi a titka az egészséges munka és magánélet egyensúlynak? (1. rész)”

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

További cikkek

40 vagy 25 óra?40 vagy 25 óra?

Milyen hatással van agyunkra a teljes munkaidő? A legújabb kutatások szerint 40 év fölött már nem kellene heti 40 órát dolgoznunk! Ha 40 év fölöttiek vagyunk, akkor egy végigdolgozott hét