9 tipp egy belső állásinterjúra

Teljesen más egy cégen belüli interjú, mintha külsősként szeretnék bejutni. Persze sok a hasonlóság is, de azért (mind a két fél részéről) nagyon más egy ilyen helyzet. Erre az esetre szeretnék írni nektek 10 tippet, hogy tuti összejöjjön az az előléptetés 🙂

  • Mindenképp járjunk utána alaposan a munkakörnek. Ez alap, de az a lényeg, hogy itt sokkal könnyebben tudunk információt szerezni egy társterületről, vagy egy magasabb pozícióról.
  • Győződjünk meg róla, hogy tudunk-e azonosulni hosszabb távon is a céggel. Belsősként sokkal inkább ismerjük a kultúrát, hangulatot, célokat, vállalati értékeket. Döntsük el, hogy ez hosszú távon is azonos a mi elképzeléseinkkel.
  • Ha másik területre akarunk menni, vagy más jellegű munkát csinálni, akkor is olvassunk alaposan utána az adott területnek, versenytársaknak, iparágnak. Mindig előnyös, ha látjuk a “big picture”-t.
  • Az előző ponthoz kapcsolódva, jó pont lehet, ha megemlítünk aktuális híreket, trendeket, vagy bármit, ami kapcsolatban áll azzal, hogy ltájuk, mi történik éppen a cégünkkel.
  • Egyeztessünk előzetesen a HR-rel. Nálunk ez tök jól megy például. Ha valaki váltani akar, akkor még az előtt tud beszélgetni velünk, mielőtt hivatalosan is megpályázná a pozíciót. Ezzel sok fölösleges kört és kellemetlenséget meg tudnak spórolni az emberek 🙂
  • Készüljünk fel a kritikákra. Senkinek nem tökéletes a track recordja, mindenki követett el hibákat a cégnél. A lényeg, hogy ezért vállaljuk a felslősséget, és fogalmazzuk meg, hogy mit tanultunk a hibáinkból. Mert ezekre rá fognak kérdezni.
  • Ne csak a kritikákra, hanem további nehéz kérdésekre is készüljünk fel. Olyanokra, amikre akár kellemetlen is lehet válaszolni. Miért akarunk más osztályra menni? Mit teszel, ha nem kapod meg ezt a pozíciót?
  • Döntsük el, hogy kinek mondjuk el a pályázatot. Én úgy gondolom, és őszintén vallom, hogy az a tisztességes, ha jelezzük a jelenelgi vezetőnknek, hogy van a cégen belül egy lehetőség, ami nagyon tetszene, és szeretnénk megpróbálni.
  • Ne zaklassuk a kiválasztásért felelős vezetőt, és túl sokszor a HR-t sem, mert nagyon visszaüthet. Csak akkor kérjünk visszajelzést, ha már sok idő eltelt. Ha van más pályázatunk a csőben, akár a cégen kívül, akkor ezzel kapcsolatban is szerintem célszerű transzparensnek lenni.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

13 + 2 =