Tippek, ha brand menedzser állásra pályázunk

Egy brand menedzser felel egy cég/termék/szolgáltatás arculatáért, amivel a vevők/ügyfelek/külvilág találkoznak. Kiemelt szerepük van, hiszen az ő felelősségük is, hogy növekedjen a cég, és több profitot tudjon termelni.

Mit keresnek az interjúztatók egy ilyen pozíció állásinterjúján a jelöltben? Mivel ez a pozíció általában eléggé vizibilis mind a cégen belül, mind kívül, ezért alapos munkát szoktak végezni a HR-esek a témában.

  • Vezetési skill-ek. Brand menedzserként hatékonyan és komfortosan kell tudnunk „cross-functional” csapatokat koordinálni, a cégen belül és a cégen kívüli beszállítók/ügynökségek esetében is.
  • Interpeszonális skill-ek. Ez előző pontot úgy kell implementálnunk, hogy közben nem vagyunk az említett emberek vezetői. Ezért nagyon fontos, hogy tudjuk őket motiválni, és a megfelelő kapcsolatot kialakítani és fenntartani velük.
  • Projektmenedzsment tapasztalat. Általában több szálon futó feladataink lesznek, amik legtöbbször projekt jellegűek, ezért nem árt, ha ebben is van tapasztalatunk (akár nem marketing témában is)
  • Kreativitás és elemző szemlélet egyben. Minden marketinges munkához kell egy nagy adagkreativitás. De ez nem azt jelenti, hogy igazi művészlelkeknek kell lennünk. Értenünk kell azt is (a számok és adatok alapján), hogy milyen hatása lesz a cégre, a piacra, és minden érintettre a munkánknak.
  • Piaci és iparági ismeret. Nagyon fontos, hogy részletesen és közelről ismerjük azt a piaci szegmenst, amiben dolgozunk.
  • Kiváló kommunikációs képesség. Egy ilyen szakértőnek mindig nagyon sokat kell majd prezentálnia, megjelennie, sajtótájékoztatót adnia, és együtt dolgoznia nagyon sok és nagyon sok féle emberrel, ezért hasznos, hogy nagyon erős a kommunikációnk.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

További cikkek