Hogyan készítsd el a motivációs leveled?

Az általános kísérőlevelek egyszerűen nem ütik meg a mércét. Tudd meg, hogyan készíts kísérőlevelet minden egyes álláshoz, gyorsan és fájdalommentesen!

A kísérőlevél fontos része az álláskeresési folyamatnak. Készen kell lenned megírni egy egyedi levelet minden egyes állásra, amire jelentkezel. Ha már egy ideje a piacon vagy, észrevehetted, hogy a kísérőlevelek megírása időt vesz igénybe. Tehát az, hogy benyújts egy kitűnően megírt, nagyon különleges, alapos levelet minden kimenő önéletrajzhoz lehetetlennek és teljesíthetetlen munkának tűnhet.

Egy teljesen eredeti levél írása az alapoktól órákig eltarthat, és a legtöbb álláskereső nem engedheti meg magának ezt az időt. Azt javasoljuk, hogy kezd egy mintalevéllel és készítsd el úgy, hogy passzoljon minden egyes álláshoz, amire jelentkeztél. Itt van néhány tipp, ami segíthet.

Rakd sorrendbe a mintádat először.

Nincs olyan, hogy túl sok időt tölteni a mintaleveleddel.  A leveled minden szavát figyelemmel, gondossággal írd meg. Fektess sok energiát abba, hogy leírd, mit keresel, mit tudsz felajánlani és miket valósítottál meg a múltban. Korlátozd a leveled maximum 4 bekezdésre és minden bekezdést írj tökéletesre. Képzeld el, hogy az álmaid munkáltatójának írsz az álmaid állásáért.

Pontosan nevezd meg a megpályázott pozíciót minden levélnél.

Derüljön ki a munkáltató számára, hogy tisztában vagy azzal, hogy mire vállalkozol.  Miután elkészítetted a leveled, a nyitó mondatodnak valahogy így kellene kinéznie: ˝Szeretnék egy lehetőséget, hogy csatlakozzak az XY vállalathoz, mint az új YX alkalmazott / munkavállaló.

Igazítsd a leveled a célszerepedhez.

Most a dolgok némileg bonyolultabbá válnak. A mintaleveled tárgyalásában, ahol leírod a múltad és a karrier ambícióidat, úgy fogalmazz, hogy összehangolod azzal, mint amit tudsz a munkavállalód igényeiről, elvárásairól. Ha egy lelkes és barátságos ügyfélkapcsolatos munkatársat szeretnének, akkor tűnjön ki, hogy ez az, ami te vagy. Tehát a lényeg, hogy az igényeknek megfelelő munkavállalót lássák benned!

Készségeid kurátora.

Ezeknek a munkáltatóknak szükségük van egy olyan emberre, aki szakértő az Adobe Photoshopban vagy a társalgási szintű portugál nyelvben? Szükségük van valakire, aki tudja kezelni az adatbázist vagy karban tud tartani egy szervert? Ha a pozíció olyan különleges készségeket említ, amikkel te is rendelkezel, ne mulaszd el megemlíteni azokat a készségeket, a leveledben. Azért, hogy hatékonyan használd ki a teredet, engedd, hogy a kevésbé releváns készségek az oldal aljára kerüljenek.

Említsd meg vagy hagyd ki a részleteket tetszés szerint.

Tölts legalább néhány percet azzal, hogy átnézed az elkészített leveled mielőtt kiküldöd, és használd ezeket a perceket kisebb trükkök becsempészésére a mondanivalódba. A fogalmazási stílusnak és a nyelvhasználatnak összhangban kellene lenni azzal, mit tudsz erről a munkáltatóról, a küldetésükről és a munkahelyi kultúrájukról. Egy vállalatnál, ami azzal büszkélkedik, hogy egy szórakoztató munkahely, jó pont lehet, ha a leveled is jókedélyű. Ha egy formális, egyszerű pozícióra válaszolsz, tartsd meg az egyszerű stílust.

A ˝Hogyan készítsd el a kísérő leveled, az egyszerű módszer˝ című poszt először a LiveCareer blogon jelent meg.

Címke: , ,

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

egy × 1 =