Milyen egy jó címsor az önéletrajzban?

Mire kapod fel a figyelmed egyből, ha online böngészel cikkeket? Hát persze, hogy a címsorra. Médiafogyasztóként mindenki a hangzatos, látványos, meghökkentő, figyelemfelkeltő dolgokra harap. Nincs ez másképp az önéletrajzokkal sem. Egy jó címsor a toborzók és vezetők figyelmét is vonzani fogja.

Ez nem más, mint egy rövid, tömör kivonat arról, hogy kik is vagyunk.

Megsúgom, hogy ezt szokták a legtöbben elrontani. Annyira próbálnak az emberek valami ütőset írni, hogy teljesen béna lesz. Ritkán sikerül jól ez. Ha nagyon nem tudunk jót írni, szerintem inkább meg se próbáljuk, de ha mégis, itt van hozzá néhány hasznos tipp 🙂

  1. Pozicionáljuk magunkat arra a munkára, amit szeretnénk megszerezni, de ne hazudjunk!
  2. Mint az egész CV-t, a címsort is szabjuk teljesen arra a munkára, amire jelentkezünk.
  3. Legyen tényleg tömör, mert senki nem fogja végigolvasni, ha már a címsorunk is 5 soros.
  4. Kerüljük a kliséket. Ez is igaz az összes részére a CV-nek. De itt hallmozottan. Én speciel már idegbajt kapok a sokadik „kiváló csapatjátékostól” és „eredmény-orientált” egyéntől 🙂
  5. Használjunk gyakori munkaköri megnevezéseket. Manapság már annyi féle munka van és annyiféleképpen nevezik ugyanazt amunkát is a cégek, hogyellehet benne veszni. Valami közérthető, gyakran használt megnevezést válasszunk, ne feltétlenül azt, ami a jelenlegi munkaszerződésünkben van.
  6. A konkretizálható, számszerűsíthető eredményeket itt érdemes megvillantani, de törekedve arra, hogy ne legyen túl hosszú és ömlengős.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

További cikkek

Ember kontra gép?Ember kontra gép?

Ember kontra gép? Három témát szeretnénk most körüljárni ebben a bejegyzésben! Bevezetőnek szeretnénk írni néhány gondolatot. Nyilvánvalóan a technológia és a fejlődés korszakát éljük. Az elmúlt 100 évben hatalmas mértékű,

Nem találsz munkát Magyarországon? Itt van 10 lehetőség, amit a világ bármely pontjáról végezhetszNem találsz munkát Magyarországon? Itt van 10 lehetőség, amit a világ bármely pontjáról végezhetsz

Ügyfélszolgálat. Telefonon és egy távolról elérhető számítógépes rendszeren bárhonnan tudunk segíteni az ügyfelek problémáinak megoldásában. Weboldal tesztelő. Nemcsak számítógépen, de telefonon, tableten, stb-n is ellenőrizhetjük, hogy mennyire működőképes és felhasználóbarát