6 Tipp, hogy hogyan tedd hatékonyabbá a közös munkát a kollégáiddal, amíg otthonról dolgozol

  1. Gondold újra, hogy mire tudod használni azt az időt, amit nem kell munkába járással töltened. Persze használhatod tovább alvásra is azt az időt, de nem szerencsés, ha teljesen felborítod a napi rutinod és bioritmusod. Inkább igyál meg egy kávét egy kollégáddal, és ventilláljatok kicsit 🙂
  2. Gamification. Vicces és hatékony is lehet, ha a csapattagok egymás között kisebb versenyeket hirdetnek. Célszerű ezt nyeremény nélkül, nem szabad, hogy túl erős versenyszellem alakuljon ki. De az tök jó lehet, ha versenyeztek néha egyet, hogy otthonról ki tud több ügyletet lekezelni, vagy bármi.
  3. Legyen kötelező a video-hívás. Persze lehet telefonálgatni, de sokat jelent ha látjuk az arcokat “élőben”. Nálunk kötelezővé tették, hogy minden hívás video-val együtt történjen, hogy legyen élőbb a kapcsolat.
  4. Ha olyan a helyzet vagy a feladat, akkor akár több órára is bekapcsolva hagyhatjuk a videohívást, és akkor folyamatosan ott leszünk egymásnak. Ebbe nem célszerű sok emebrt hívni, leginkább párokban érdemes kipróbálni.
  5. Közös ebéd/kávé. Ezeket a szüneteket otthon is kihasználjuk, miért ne tehetnénk együtt? Mondjuk én normál esetben nem vagyok a híve annak, hogy a gép előtt ebédeljenek a kollégák, de ettől függetlenül most belefér. Amúgy sem szeretek egyedül enni 🙂
  6. “Láthatósági” kollégák. Sajnos az embereknek vannak rossz tulajdonságai, és sok tekintetben van egyenlőtlenség a nemek között. Például több kutatás igazolja, hogy a nők sikereire kevesebb ideig emlékeznek, a hibáikról pedig tovább beszélnek. Amikor nem vagyunk szem előtt, mert otthon dolgozunk, akkor még nehezebb “láttatni” a munkánk eredményét. Ezért jó, ha van olyan kollégánk/vezetőnk, aki kiemeli a sikereinket nagy plénum előtt is.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük