Mik az elképzeléseid a következő 1-3-5 évre?

Ez egy bonyolult és trükkös kérdés, mert valamikor az őszinte válasz az, hogy nem itt és nem ebben a munkakörben, vagy az, hogy az interjúztató pozíciójában, vagy az, hogy egy sokkal jobb munkahelyen sokkal több fizetésért. De ezeket nyilván nem szívesen mondja az ember egy HR-es szemébe az állásinterjún.

A jó hír az, hogy ettől függetlenül lehetünk őszinték úgy, hogy azt hallják, amit tudni akarnak. Mennyire vagyunk ambíciózusak? Mennyire reálisak a céljaink és az elképzeléseink a jövőre nézve. ÉS ez a pozíció, amire most pályázunk, beleillik-e ebbe a képbe, van-e előttünk valamilyen struktúra, ami szerint építjük a jövőnket?

Gondolkodhatunk így: A mostani pozíció hova juttathat el minket reálisan? Tágabb értelemben, hogyan járulhat hozzá a következő, egyel magasabb pozíciónkhoz, vagy egyéb szakmai céljainkhoz?

Lássunk egy példát erre:

” Nos, én nagyon izgatott vagyok ettől a pozíciótól az XY eneriga kft-nél, mert öt éven belül szeretnék olyan ember lenni, aki arról híres a piacon, hogy mennyire mély ismeretei vannak az energiaiparról. Tudom, hogy ebben a pozícióban ezt valóra válthatom ezen a helyen. Néhány éven belül szeretnék olyan feladatokat is kapni, ami bizonyos döntések meghozásával jár, esetleg kisebb feladatokban csapatot is szeretnék irányítani. Korábban nagyszerű menedzserekkel dolgoztam együtt, és nagyon szeretnék egyszer én is olyan jó vezető és szakember is lenni egyszerre, mint amilyenek ők.

Ha pedig nem álmaink munkájára interjúzunk éppen, akkor mit tehetünk? Mondhatjuk azt, hogy még nem vagyunk egészen biztosak benne, hogy mit szeretnénk, de nagyon kíváncsiak vagyunk, hogy hogyan fogja szolgálni a döntés meghozatalát az a sok tapasztalat, amit itt fogunk szerezni.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

További cikkek

Mi az a „stresszinterjú” ?Mi az a „stresszinterjú” ?

Hol találkozhatunk ezzel a módszerrel? Bizonyos munkakörök betöltéséhez elengedhetetlen a stressz-kezelési képesség. Ügyfélkapcsolati, beszerzési, és hasonló pozíciók esetében gyakran kell elégedetlen, ideges, ingerült ügyfelekkel dolgoznunk, ahol muszáj megőriznünk a nyugalmunkat.