Hogyan válaszoljunk az interjún arra, hogy „Meséljen el egy olyan helyzetet, amikor…”

Ismét interjúidő van. Minden rendben, időben megérkeztünk, fel vagyunk készülve, jól áll a séró, stb. Még a bemutatkozó beszédünk is jó volt. És akkor jön az a pillanat hogy: „Meséljen el egy olyan helyzetet, amikor….” És akkor belehelyeznek minket egy szituációs dologba, amivel próbálják a magatartásformáinkat megismerni, már amennyire lehet egy ilyen helyzetben.

Nehéz kapásból kitalálni valamit az ilyen kérdésekre, ezért céleszű felkészülni néhány tervvel. Persze ne a bemagolt dolgokat mondjuk, de legyen néhány „indító szál” amivel össze tudjuk kapcsolni a „begyakorolt” történeteket. Így gyorsan át tudjuk gondolni, hogy ezek közül a „kész” opciók közül melyik illeszthető be legjobban a kérdésre adott válaszba.

Milyen tipikus kérdések szoktak előfordulni? „Mondjon egy esetet, amikor…

  • hibát követett el a munkája során
  • olyan problémát kellett megoldania, amikor nem állt minden információ a rendelkezésére
  • nézeteltérése volt egy kollégájával egy ötlet kapcsán
  • egy vezetőjétől építő jellegű kritikát kapott
  • nagyon szűk határidőre kellett teljesítenie
  • sokat dolgozott egy feladaton/projekten, de végül azt elvetették

Célszerű egyébként ezeket az előre begyakorolt anekdotákat kategóriákba rendezni logikailag.

  • Nehéz idők
  • Csúcspontok/pozitívumok
  • Együttműködés másokkal

STAR modell. Ezzel a modellel jól lehet strukturálni a választ. Ezek mentén el lehet mesélni, hogy mi volt a helyzet, mit kellett megoldni, mit tettünk, és mi lett az eredménye.

  • Situation (szituáció)
  • Task (feladat)
  • Action (cselekvés)
  • Result (eredmény)

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

További cikkek

Key Account Manager, ügyfélmenedzser, ügyfélreferens és hasonló állások érdekelnek? Itt van 10 kérdés, amivel készülhetsz az interjúra!Key Account Manager, ügyfélmenedzser, ügyfélreferens és hasonló állások érdekelnek? Itt van 10 kérdés, amivel készülhetsz az interjúra!

Sok kereskedelmi és szolgáltató cég alkalmaz ügyfélmenedzsereket. Ezek lehetnek értékesítői vagy „simán csak” kapcsolattartói állások is. Alapvetően mindegyikre igaz, hogy a következő készségeket/képességeket szokták keresni egy interjún: Vezetői képesség, szervezőkészség,