Hogyan válaszoljunk az interjún arra, hogy „Meséljen el egy olyan helyzetet, amikor…”

Ismét interjúidő van. Minden rendben, időben megérkeztünk, fel vagyunk készülve, jól áll a séró, stb. Még a bemutatkozó beszédünk is jó volt. És akkor jön az a pillanat hogy: „Meséljen el egy olyan helyzetet, amikor….” És akkor belehelyeznek minket egy szituációs dologba, amivel próbálják a magatartásformáinkat megismerni, már amennyire lehet egy ilyen helyzetben.

Nehéz kapásból kitalálni valamit az ilyen kérdésekre, ezért céleszű felkészülni néhány tervvel. Persze ne a bemagolt dolgokat mondjuk, de legyen néhány „indító szál” amivel össze tudjuk kapcsolni a „begyakorolt” történeteket. Így gyorsan át tudjuk gondolni, hogy ezek közül a „kész” opciók közül melyik illeszthető be legjobban a kérdésre adott válaszba.

Milyen tipikus kérdések szoktak előfordulni? „Mondjon egy esetet, amikor…

  • hibát követett el a munkája során
  • olyan problémát kellett megoldania, amikor nem állt minden információ a rendelkezésére
  • nézeteltérése volt egy kollégájával egy ötlet kapcsán
  • egy vezetőjétől építő jellegű kritikát kapott
  • nagyon szűk határidőre kellett teljesítenie
  • sokat dolgozott egy feladaton/projekten, de végül azt elvetették

Célszerű egyébként ezeket az előre begyakorolt anekdotákat kategóriákba rendezni logikailag.

  • Nehéz idők
  • Csúcspontok/pozitívumok
  • Együttműködés másokkal

STAR modell. Ezzel a modellel jól lehet strukturálni a választ. Ezek mentén el lehet mesélni, hogy mi volt a helyzet, mit kellett megoldni, mit tettünk, és mi lett az eredménye.

  • Situation (szituáció)
  • Task (feladat)
  • Action (cselekvés)
  • Result (eredmény)

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

További cikkek