Álláskeresés a kereskedelem világában

stock-exchange-911614_960_720A kereskedelem, mint iparág mindig is fontos része volt a társadalmaknak, nemzetgazdaságoknak, munkaerő-piacoknak. Megvan benned minden, ami ahhoz kell, hogy sikeresen elhelyezkedj a kereskedelmi szakmák világában? De arra készen állsz-e, hogy ezt az állásinterjún bebizonyítsd? Mutatunk néhány tippet, ha ilyen területen szeretnél elhelyezkedni!

Próbáld egy elfoglalt üzleti, kereskedelmi menedzser szemével látni a helyzetet!

Az interjúztató, vagy vezető olyan embert keres, aki időben érkezik, pontos, és nagyon gyorsan beletanul a dolgokba (mint az állások nagy részénél). Azonban a legfontosabb az lesz számára, hogy a vevők számára mennyire leszünk szimpatikusak, „vonzóak”. Egy ilyen állásinterjún ne csak a HR-esnek akarjunk megfelelni. Igyekezzünk úgy viselkedni, ahogyan leendő vevőinkkel, ügyfeleinkkel is viselkednénk, hiszen a feladatunk a számukra megfelelő kiszolgálás biztosítása lesz. Legyünk nyitottak, határozottak, barátságosak, és mindig törekedjünk a vevő, illetve jelen esetben az interjúztató által elénk gördített problémák megoldásában.

Röviden, tömören!

Mindig válaszoljunk tisztán és érthetően, ne bonyolítsuk túl a dolgokat. Ne zavarjuk össze az interjúztatót. Ha péntekenként semmiképpen nem tudunk dolgozni, akkor ezt tisztázzuk. Ha van már tapasztalatunk, de bizonyos területeken még fejlődnünk kell, ezt se rejtsük véka alá. A menedzsereknek tudniuk kell, hogy milyen erőforrásokkal rendelkezel, és milyen erőforrásokra lesz szükséged!

Mutass érdeklődést!

Persze, hogy nem mindig van kedvünk az ideges ügyfelekhez, bosszús vásárlókhoz, vagy egész nap csak 1-2 embert kiszolgálni a boltban. Mindenki tisztában van vele, hogy ez egy nehéz szakma, és könnyen belefárad az ember. Azonban mindig igyekezzünk lelkesen hozzáállni a dolgokhoz. Lássa rajtunk az interjúztató, hogy nem érdekel minket semmi, csak az ügyfél/vevő elégedettsége! Személyes elköteleződésünk nagyon fontos szempont!

Megbízhatóság!

Felvenni egy új munkatársat mindig kockázatos, főleg ha ezt határidőre kell tenni. Biztosítsuk a vezetőséget illetve az interjúztatót, hogy eszünk ágában sincs korábban elmenni munkából, vagy késni reggel, cserben hagyni őket a bizonytalan időszakokban, és nem rendelkezésre állni, amikor szükség van ránk.

Legyünk megértőek!

A kereskedelem világa nagyon pörgős. Lehet, hogy fel fognak tenni olyan kérdést, amit már megválaszoltunk az önéletrajzunkban. Vagy kétszer kérdez meg tőlünk valamit. Nézzük el ezt egy interjúztatónak, vagy vezetőnek. Nagyon sok mindent kell észben tartania, valószínűleg nagyon elfoglalt ember, emiatt ne várjuk el tőle, hogy szóról szóra bemagolja az önéletrajzunkat és motivációs levelünket sem! Legyünk illedelmesek és türelmesek, mint ahogyan a vevőkkel, ügyfelekkel is lennénk!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

További cikkek

Szerintem mindannyian egyetérthetünk abban, hogy ha lenne módunk visszapörgetni az idő kerekét akkor bizony néhány dolgot másképp csinálnánk. Nyilván ez lehetetlen, de értékes dolgokat tanulhatunk meg ezekből az élményekből, amit