A jó főnök 8 ismérve

Összegyűjtöttünk nektek 8 olyan tulajdonságot, ami egy vezetőt kiválóvá tehet szerintünk! Nektek mi a véleményetek? Mitől lesz valaki jó főnök? Írjátok meg nekünk kommentben!

 

1.       Többet hallgatnak, mint beszélnek: A jó vezető hamar rájön, hogy az embereknek nem véletlenül lett két fülük, de csak egy szájuk. A munkavállalók többségében szeretik, ha meghallgatják őket, érdekli a főnököt, hogy mi van velük, mi a véleményük, hogy érzik magukat, stb. A jó vezető erős az aktív hallgatásban, ami azt jelenti, hogy nem csak végighallgatják, amit mondanak nekik, hanem értelmezik, és fel is fogják. ÉS a beszélgetés közben ezt aktívan ki is nyilvánítják.

2.       Jól átláthatók: A jó főnök nem csak a meetingeken és az auditálások során olyan, amilyennek láttatni akarja magát. Hanem folyamatosan. És természetesen. Nem titkolózik, hanem nyitott, nem ígérget, nem keres kifogásokat, nem okol másokat a saját hibáiért, és így tovább. Mindig önmagát adja.

3.       „Kivételeznek” velünk: Ezt a szó legjobb értelmébe kell érteni. Ha nincs is ideje mindig személyesen beszélni velünk, de akkor is keres olyan kontaktpontokat, amikor csak velünk foglalkozik, és csak az érdekli, hogy velünk mi van. Persze ezt a kollégáinkkal is megteszi, de szakít arra időt, hogy tényleg csak velünk beszéljen, és csak a mi dolgainkra kíváncsi. Még ha ezek nem is formális dolgok, csak egyszerű, hétköznapi beszélgetések.

4.       Szakítanak időt a dicséretre: Több kutatás is számszerűsíthetően kimutatta, hogy a dicséret adása hozzájárul a teljesítményhez. Még egy általában gyengén teljesítő csapat is óriási fejlődésnek indul, ha elkezdi a vezetőjük bátorítani, dicsérni őket. Egyszerűen csak érzi az ember, hogy értékelve van a munkája, és nem fölösleges, amit csinál. ÉS a lelkesebb munkavállaló produktívabb!

5.       Konstruktívak: Az előző pont nem azt jelenti, hogy mindenért meg kell dicsérni mindenkit mindig. A kritika igenis fontos része a munkavégzésnek, azonban nagyon nem mindegy, hogy hogy adja azt a vezető. A tisztelettudó, konstruktív kritika adás nagyon fontos, és a legtöbb ember ezt jól is fogadja. Persze senki nem jó érzés, ha valamit nem csinált jól, és ezt szóvá is teszik neki, de lehet ezt úgy csinálni, hogy az az ember épülését szolgálja. Nem csak azt teszi szóvá, hogy valamit rosszul csináltunk, hanem azt is, hogy legközelebb hogyan lehetnénk ügyesebbek valamiben. win-win.

6.       Adnak és fogadnak visszajelzést: A jó vezető elismeri, ha hibázott, és el is fogadja, ha ezt megemlítik neki. Nem csak hatékonyan adnak visszajelzést a beosztottjaiknak, de el is fogadják ezt fordított esetben (pozitív és negatív értelemben is). Ez különösen igaz pl. egy olyan csapatra, ahol több tapasztalt, idősebb ember van, és bekerül egy fiatalabb kolléga. Lehet, hogy neki lesznek olyan meglátásai, amit egy tapasztaltabb, rutinból működő szem nem venne észre. És ezt egy vezetőnek ki kell aknázni.

7.       Nyitva hagyják az ajtót: Ezt lehet szó szerint és átvitt értelemben is érteni. Arra gondolok, hogy egy jó vezető olyan légkört teremt, hogy senki ne érezze kellemetlenül magát, ha oda kell menni hozzá megbeszélni valamit. Legyen az egy hiba megoldása, egy jó ötlet megbeszélése, vagy egy karrierváltásról való tárgyalás. Fontos, hogy senki ne féljen beszélni a dolgairól a főnökével. És ehhez nyitva kell hagyni az irodája ajtaját…

8.       Megmondják, hogy miért: A jó vezető, ha kér valamit, akkor elmondja, hogy miért kéri. És erre nem az a jó válasz, hogy azért, mert ő a főnök. Hanem egy olyan magyarázat, ami alapján mindenki megérti, hogy miért fontos, amit éppen kérnek tőlük.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

További cikkek