A kiválasztási folyamat természetesen nagyon kompetitív, időt igénylő és érzelmileg is megterhelő. A toborzóknak is, akármilyen meglepő 🙂 Emiatt érdemes lenyűgözni őket a megnyerő személyiségünkkel, felkészültségünkkel, őszinteségünkkel. Lássunk most négy példát arra, hogyan tehetjük ezt meg.
- Legyünk felkészültek. Nekünk és a recruiternek egy lapon kell lennünk a skilleket és korábbi tapasztalatokat tekintve, de ugyanez érvényes a motivációinkra és karriercéljainkra is. Nekik egy tiszta képre van szükségük rólunk, mint jelöltről ahhoz, hogy ajánljanak minket egy bizonyos pozícióra. Szóval érdemes proaktívan hozzáállni a dolgohzo, és önként elküldeni a frissített önéletrajzot, ha mondjuk már korábban beszéltünk, de azóta változás van. Készítsük össze a portfóliónkat, a referenciáinkat, és mindent, ami szükséges lehet, hogy kérés esetén azonnal tudjuk küldeni. Ha tiszteljük az idejüket, máris kiemelkedünk a tömegből 🙂
- Legyünk őszinték. Félrereprezentálni magunkat bármilyen módon tilos. Az őszinteség bizalmat szül, az ellenkezője (még ha csak enyhe túlzásokról, vagy bizonyos részletek kihagyásáról van szó) pedig eltántoríthatja a recruitert a kiajánlástól. Csak gondoljunk bele, milyen rossz fényt vet ránk és a toborzóra is, hogy ha visszatartunk valamit, vagy mondjunk egy kis füllentést, ami később kiderül. És ne legyenek illúzióink, mindig kiderülnek ezek a dolgok 🙂 Szóval ha alulképzettnek vagy gyakorlatlannak érezzük magunkat, akkor inkább nyűgözzük le őket a transzefrálható tudásunkkal, de semmiképp se hitessük el, hogy tudunk valamit.
- Legyünk szenvedélyesek. A toborzók nem csak a szakértelmet keresik, hanem az elszántságot és a szenvedélyt is, hogy a jelölt tényleg akarja azt a pozíciót, és büszkén reprezentálja majd a céget. Ha egy lehetőség miatt kapcsolatba kerülünk egy céggel, aminek az értékrendje megfelelő a számunkra, egybevág a miénkkel, akkor hangsúlyozzuk ki, hogy mennyire fontos ez számunkra. Ha még nem találtuk meg a szakami identitásunkat, akkor minden bizonnyal van oka annak, hogy szemet vetettünk egy pozícióra. Legyen szó arról, hogy mennyire értékeli a cég a változatosságot, mekkora hatással van a lokális közösségre (vagy a világra), vagy akár az, hogy mennyire nyitottak az új modern technológiákra, hangsúlyozzuk azt, hogy ezek miért fontosak számunkra.