Mi történik akkor, ha egy igai munkamániás workaholic ember helyére kerülünk be? Aki mindig túlhajszolta magát, nem volt élete, csak a munka számított neki. Jogos a kérdés, hogy ilyenkor hogyan fogunk tudni megfelelni. (persze ezek a tippek minden helyzetben érvényesek 🙂
A legjobb, amit tehetünk, hogy már a dolgok legelején pontosan megbeszéljük a vezetővel, hogy ő mit vár el, mit szeretne, mit vár el tőlünk, mit kell teljesítenünk, stb.
Használjuk a 30-60-90 tervet. Ezt célszerű lenne már az első héten megtenni. Írásba kell foglalni, hogy az első három hónapban mit az, amit elvár tőlünk, és mi az, amit mi bevállalunk a betanulási időszakban. Így mind a ketten fogjuk tudni mihez tartani magunkat. Az első 30 nap rendszerek/folyamatok megismeréséről kell, hogy szóljon, a második 30 nap a termelés/szerepvállalás beindulásáról, az utolsó 30 pedig a munkaköri elvárások érdemi teljesítéséről kell, hogy szóljon, persze ez munkakörtől függ.
Gyorsan elérhető kis győzelmek. Mik azok a kis apróságok, amik a legjobban fájnak a cégnek, de mindenki lusta megcsinálni? Amikkel gyorsan „be tudunk vágódni” és bizonyítani, hogy jók vagyunk. Ilyenkor minél többet mutatunk magunkból, annál jobb. (Az első benyomás fontossága)
Az elején legyen gyakran meeting a vezetővel. Ezekre érdemes úgy bemennünk minden héten, hogy viszonylag részletesen leírjuk, hogy mivel foglalkoztunk, mit sikerült megcsinálni, mi a következő napra a terv, van-e to-do listánk, stb. Azt is írjuk le/beszéljük meg, velük, hogy milyen nehézségeink voltak, mi az, amit még nem értünk teljesen, és miben van szükségünk még egy kis támogatásra.
Ezek segítenek jó viszonyt és bizalmat kialakítani az új vezetővel, és könnyebbé, kiszámíthatóbbá tenni a beilleszkedést!