Mire kapod fel a figyelmed egyből, ha online böngészel cikkeket? Hát persze, hogy a címsorra. Médiafogyasztóként mindenki a hangzatos, látványos, meghökkentő, figyelemfelkeltő dolgokra harap. Nincs ez másképp az önéletrajzokkal sem. Egy jó címsor a toborzók és vezetők figyelmét is vonzani fogja.
Ez nem más, mint egy rövid, tömör kivonat arról, hogy kik is vagyunk.
Megsúgom, hogy ezt szokták a legtöbben elrontani. Annyira próbálnak az emberek valami ütőset írni, hogy teljesen béna lesz. Ritkán sikerül jól ez. Ha nagyon nem tudunk jót írni, szerintem inkább meg se próbáljuk, de ha mégis, itt van hozzá néhány hasznos tipp 🙂
- Pozicionáljuk magunkat arra a munkára, amit szeretnénk megszerezni, de ne hazudjunk!
- Mint az egész CV-t, a címsort is szabjuk teljesen arra a munkára, amire jelentkezünk.
- Legyen tényleg tömör, mert senki nem fogja végigolvasni, ha már a címsorunk is 5 soros.
- Kerüljük a kliséket. Ez is igaz az összes részére a CV-nek. De itt hallmozottan. Én speciel már idegbajt kapok a sokadik „kiváló csapatjátékostól” és „eredmény-orientált” egyéntől 🙂
- Használjunk gyakori munkaköri megnevezéseket. Manapság már annyi féle munka van és annyiféleképpen nevezik ugyanazt amunkát is a cégek, hogyellehet benne veszni. Valami közérthető, gyakran használt megnevezést válasszunk, ne feltétlenül azt, ami a jelenlegi munkaszerződésünkben van.
- A konkretizálható, számszerűsíthető eredményeket itt érdemes megvillantani, de törekedve arra, hogy ne legyen túl hosszú és ömlengős.