Mi van, ha már az első munkanapunk is home office-ban zajlik?

A mostani helyzetben nagyon sok cégnél vezettek be otthoni munkavégzést. Ezzel együtt a munkáltatók azzal küzdenek, hogy ha vesznek is fel új munkaerőt, akkor annak a betanítását hogyan fogják végezni. Valaki inkább meg sem próbálja, és tolja a belépés dátumát, valaki pedig megkísérli a 100% otthonról végzett betanulást. Na de hogyan készülhetünk fel ezekre az esetekre?

  1. Vegyük tudomásul, hogy ez most mást lesz, és fogadjuk el, hogy nem jó kedvükben csinálják ezt a munkáltatók. Valószínűleg lassabb is lesz, és kényelmetlenebb is, de legalább biztonságosabb.
  2. Sokkal jobban oda kell figyelni arra, hogy mik a vezetői elvárások. Ez a vezető és a munkavállaló felelőssége is, beszéljünk többet erről az első időszakban.
  3. Ismerjük meg (lehetőleg már előre) a csapatunk kommunikációs szokásait. Milyen platformokat használnak? Mikor kommunikálnak? Hogyan kommunikálnak?
  4. Kérjünk több információt direktben, hiszen a szokásos napi interakciók száma lecsökken, és kevesebb infó jut el hozzánk.
  5. A bemutatkozást szervezhetjük hosszabbra, hiszen az első napokban/hetekben nem fogunk a folyosón beszélgetni a kollégáinkkal.
  6. Semleges hangsúlyra törekedjünk, mind írásban, mind pedig a telefonos és videós hívásokon. Hosszabb és nehezebb idő lesz megismerni a kollégák személyiségét, és nehéz megmondani addig, hogy kivel milyen hangnem és viccelődés fér bele.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük