Sok kereskedelmi és szolgáltató cég alkalmaz ügyfélmenedzsereket. Ezek lehetnek értékesítői vagy „simán csak” kapcsolattartói állások is. Alapvetően mindegyikre igaz, hogy a következő készségeket/képességeket szokták keresni egy interjún: Vezetői képesség, szervezőkészség, kommunikáció, cél-orientáltság, ügyfélközpontúság, értékesítési attitűd, stb. Ezen kívül szeretnénk összegyűjteni nektek néhány kérdést, amire valószínűleg számíthattok egy ilyen interjú alkalmával:
- Hogyan építesz ki erős ügyfélkapcsolatokat?
- Mesélj el egy helyzetet, amikor egy hibád miatt az ügyfél elégedetlen volt, és akár el is vesztetted az ügyfelet. Hogy próbáltad megoldani a helyzetet? Mit tanultál belőle?
- Hogyan közelítesz meg egy ismeretlen ügyfelet?
- Ha hideghívással keresel fel egy új ügyfelet, és azt válaszolja, hogy most túl elfoglalt, keresd hat hónap múlva, mit reagálnál?
- Milyen módszer/szoftver segítségével rendszerezed a munkád? Használsz-e Salesforce-t vagy egyéb CRM rendszert?
- Milyen lépéseket teszel, ha azt látod, hogy a havi/negyedéves terveddel le vagy maradva?
- Milyen gyakori kifogásokkal szoktál találkozni az ügyfelek részéről a munkád során? Hogyan kezeled ezeket?
- Volt-e saját ötleted, amit az egyik termék vagy szolgáltatás kapcsán miattad javítottak/fejlesztettek, akár ügyfélvisszajelzés alapján?
- El tudnád mesélni, amikor egy szerződés meghosszabbítása először „nem” volt, de te mégis „igenné” alakítottad?
- Felhívhatnánk-e a korábbi ügyfeleidet referencia gyanánt?