Ha StartUp munkát keresünk

Manapság eléggé divatos hívószó lett az hogy „Start-Up”. Sok ilyen cég van, sokan próbálják az új ötleteiket/termékeiket/szolgáltatásaikat ilyen formában megvalósítani. Ha nagyon le akarjuk egyszerűsíteni, a start-up olyan céget jelent, ami korai fázisban van, és rövid idő alatt nagy növekedési potenciállal számol. Általában meglehetősen innovatív terméket vagy üzleti szolgáltatást igyekeznek eladni.

Izgalmas közeg, az biztos. Érdemes azonban két dolgot átgondolnunk, mielőtt megpályáznánk egy start-up cégnél meghirdetett pozíciót.

Először is nagyon fontos tudnunk, hogy egyáltalán milyen pozíció passzol hozzánk. Ha nem olyan a személyiségünk, akkor például ne akarjunk sales-esek lenni egy startupnál, mert hiába a jó pénz, ha gyűlöljük csinálni. Az nem baj, ha azért akarunk egy céghe

z csatlakozni, mert az a cég jelenti számunkra a presztízst, elégedettséget, stb. De hosszabb távon mindenféleképpen hozzánk passzoló munkát kell találni. Mivel ezek általában szinte semennyi történelemmel nem rendelkező cégek, ezért komolyabb utánajárást igényelnek. Próbáljunk infót gyűjteni, hogy kik dolgozhatnak ott, ők milyen emberek, nézzük meg a cég média megjelenéseit is, stb. Ez kritikus, mert amíg egy 30 éve működő cégről tudjuk, hogy valószínűleg nem fog bedőlni, addig egy új vállalkozás esetében ez mindig kétséges, főleg a mai magyar adózási/gazdasági/munkaerő-piaci körülmények között. Azt is vegyük figyelembe, hogy ezek a cégek általában kisebb létszámmal operálnak, viszonylag agilisek és adaptívak, ezért nagyobb eséllyel előfordulhat, hogy a munkakörünkön kívül eső feladatokkal is kénytelen lesz megbízni minket a munkáltató.

A második kérdés pedig az, hogy rendelkezünk-e startup skillekkel? Mint fent írtam, itt gyakran kicsi a létszám, és nagyon kérdésesek az egyéb erőforrások is. Nem elég a hirdetésben kiírt szakmai követelményeknek is megfelelnünk, de mindenképpen kell, hogy egyéb soft-skillekkel is rendelkezzünk. pontosan emiatt. Minél több mindent tudunk egyedül, külső segítség nélkül megoldani (pl. ne kelljen grafikust hívnunk egy hirdetés dizájnjához, hanem mi is meg tudjuk csinálni photoshoppal.), annál vonzóbbak leszünk egy startup cég menedzsmentjének. Itt mindig szükség lesz az innovatív szemléletmódra, a nagyon magas fokú flexibilitásra, és azt is be kell látni, hogy itt bizony gyakran lehet túlóra. Nagyon jól kell tudni kezelni a változásokat, és gyorsan tudni döntést hozni.

Ilyesmiken agyaljunk, mielőtt belevágunk.

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

További cikkek