Írunk most három jó tanácsot nektek ismét a LinkedIn használatával kapcsolatban. A személyes brand építésnek itt is meg kell jelennie, ehhez igyekszünk most támpontokat adni.
- Nem használják a sablonokat. Már sokszor hallottuk, hogy ne legyünk sablonosak. Ez különösen igaz a LinkedIn-re, ahol minden egyes üzenet, endorse, gratuláció, kapcsolatfelvétel, és bármilyen más üzenő funkció alapértelmezettként beállít egy sablon üzenetet. Írjuk le személyre szabottan, hogy: „Köszönöm, hogy kaptam erre és arra a skill-emre egy endorse-t, remélem a múltkori közös munkánkkal bizonyítottam, hogy megérdemlem.” vagy pedig írjuk le szó szerint: „Gratulálok Józsikám a kinevezésedhez, biztosan jó csapatba kerülsz majd az XY osztályon!” A toborzókat is megszólíthatjuk akár. Ha látjuk, hogy egy recruiter megnézett minket, akár írhatunk egy üdvözlő üzenetet neki, bár ha megnézett minket és nem írt, akkor valószínűleg nincs éppen nekünk való ajánlata. Ettől függetlenül felvehetjük vele a kapcsolatot, minden bizonnyal nem fog megsértődni. A lényeg, hogy minden üzenetből érződjön, hogy vettük a fáradságot és személyre szabottan próbálunk meg kommunikálni.
- Nem csak álláskeresésre használják. Igen, leginkább akkor pörgetjük fel a LinkedIn használatot, ha épp állást keresünk. Azonban a leghatékonyabb akkor lesz, ha nem csak akkor vagyunk aktívak rajta. Beállíthatjuk úgy a profilunkat, hogy vonzó legyen a recruiterek számára, és hogy könnyedén feltűnjön mindenkinek, hogy állást keresünk. Ha ezt csak álláskereséskor használjuk, akkor azonban olyan lehetőségektől eshetünk el, amikre nem is számítunk. Persze megvannak a taktikái annak, hogy ez a kollégáknak és jelenlegi munkaadónknak ne tűnjön fel 🙂 A lényeg, hogy ha konkrétan nem is tervezünk váltást, érdemes nyitottnak lenni.
- Másokra is gondolnak. Sok ember csak a saját jövőjének zálogaként tekint a LinkedIn-re. Azonban ez nem csak arra jó, hogy magunkról infót közöljenek mindenkinek, hogy magukat előrébb tolják. Itt jön képbe az a mondás, hogy jó tett helyébe jót várj. Ha látunk egy releváns hirdetést akkor jelöljük be rajta az ismerősünket. Vagy küldjük tovább a hirdetés szövegét. Esetleg mi ajánljunk valakit a hirdető cégnek, hátha. Ezek a számunkra semmibe nem kerülő apróságok később kincset érhetnek, mert sokszor viszonozhatják az emberek a kedvességünket.