Sokat írtunk már arról, hogy beosztott munkavállalóként mire érdemes figyelni, ha home office-ban kell dolgoznunk. Különösen nehéz a dolga azonban a menedzsereknek is, hiszen nem tudják személyesen irányítani a munkavégzést. Nekik szeretnék hat tippet adni, ami segíthet átvészelni ezt az időszakot.
- Empátiával vezessünk. Vegyük tudomásul, hogy ez most senkinek nem az a home office, amikor egy nap kell, hogy egy nagy projektre koncentráljunk, vagy a gázszerelőt kell feügyelni. Ezek a változások nagyon durván befolyásolják az emberek megszokott életmenetét, főleg ha gyermekek is vannak a családban. Ezt egyszerűen csak el kell fogadnunk, és megértőnek lennünk velük. Mindenki másképp éli ezt meg, vezetőként nekünk pedig meg kell érteni ezeket a dinamikákat.
- Tegyük kötelezővé a video-hívást. Segít az izolációs tűnetek elkerülésében, és mégiscsak jobban pótolja a személyes kontaktust, mint egy sima telefonhívás.
- Ne hezitáljunk túlkommunikálni dolgokat. Nincs meg a lehetőségünk az asztalnál villámkérdéseket megválaszolni, és értetlenkedéseket kezelni. Ezért nem baj, ha utasításokat, kéréseket, információ-megosztásokat kicsit részletesebben magyarázunk el.
- Differenciáljunk a kommunikációs platformok között. A gyors 1/1 megbeszélésekre pont jó a Messenger vagy a Viber, de ha akár több tucat embert kell összecsődíteni egy hívásba, akkor arra nem ezek a megfelelő eszközök.
- Erősítsük meg a kollégákat, hogy igen is vegyenek ki szünetet, mintha bent lennének. Sokan úgy reagálják le a home office-t, hogy kötelező végig a székhez ragadva dolgozni, és 8,5 órán kerestül elérhetőnek lenni.
- Nem a világvége jött el, fogunk még találkozni személyesen. Ne feledjük, hogy lehet „mókázni” virtuálisan is, lehet együtt nevetni, vicces játékokat kitalálni, sörözni, élménybeszámolni. Néha toljunk egy ilyet a csapattal 🙂