Ez egy nagyon enhéz, és nagyon fontos kérdés. Gyakran el is hangzik egy interjún, ilyen vagy olyan formában. Trükkös kérdésnek hathat. Csak ürügyet keres az interjúztató, hogy kikosarazzon? Vagy csak szeretnék előre sugallni, hogy a leendő vezető egy nehéz eset ilyen szempontból? Mit is kéne erre válaszolni?
Nem kell túldimenzionálni ezt a dolgot, ez egy egyszerű viselkedésmintákat feltérképező kérdés. Egyszerűen azt szeretnék tudni, hogy egy nehezebb helyzetet hogyan kezelünk. Ebben az esetben egy konfliktushelyzetről van szó, amikor nem értettünk egyet a vezetőnkkel (ez egy gyakori dolog)
Az adott válaszokból jól lehet következtetéseket levonni, hogy milyen módon fogunk a jövőben is ilyen helyzeteket kezelni, és ez fontos. A személyiségünk érettsége, kommunikációnk, és a hajlandóság a véleményformálásra, érdekérvényesítésre, ezek mind-mind jól mérhetők.
Konfliktusok adódhatnak többféle helyzetből. Személyes ellentétekből, kulturális kérdésekből, szakmai nézeteltérésekből, stb.
Az a lényeg, hogy igyekezzünk a személyeskedést kihagyni a dologból, és olyan példát hozzunk, ami leginkább szakmai jellegű. Tehát mondjuk egy komoly üzleti döntés kapcsán történt nézeteltérésnél nyugodtan elmondhatjuk, hogy mi volt a vezető álláspontja, és mi volt a miénk, és miért nem értettünk vele egyet.
Meséljük el röviden és tömören a helyzetet, a megoldással együtt! Mit tettünk azért, hogy a helyzet megoldódjon, és a konfliktus feloldásra kerüljön?