Mit tegyünk, ha nem illünk a munkahelyi kultúrába?

Ott vagy már hetek vagy akár hónapok óta az új munkahelyeden? Minden klappol, komfortos vagy a feladatokkal,már nem rémülsz meg, ha jön egy új, és meg kell csinálni? Mégis van valami ami nem az igazi… Úgy érzed, hogy hiába jó a fizu, menő az iroda, de mégsem passzolsz ebbe a cégbe? Mit tehetsz ilyenkor?

  1. Azonosítsd be, hogy pontosan mi a baj. Minden szervezetnek vannak hagyományai, értékei, és hitvallásai. Persze a céges bulik meg a csocsóasztal is ide tartozik. De egy cégnél inkább a kevésbé materiális dolgokat értem ez alatt. És ugyanúgy, minden individuumnak is megvannak ezek. Persze ennek felméréséhez erős önismeret kell.  A lényeg az, hogy ha van lehetőség, akkor gyűjtsük össze ezeket, és vessük össze. Mi az ami más? Mi az ami nem tetszik? Mi az, amivel nem tudunk azonosulni? Ez bármi lehet. A vezetői hozzáállás, a folyamatok és szabályzatok, a személyes interakciók, stb. A legfontosabb az, hogy ezekkel az értékekkel nem értünk egyet, vagy csak simán kihívást jelentenek? Az első nem fog működni, a második pedig fejlődést rejt magában.
  2. Tegyünk a helyzet ellen. A más nem rossz feltétlenül. Ismerjük meg jobban a kollégáinkat, beszéljünk a vezetőnkkel, stb. Könnyű az elején félre ismerni egy céget, és előítéletekbe bocsátkozni a kollégák esetében. Adjunk ennek időt, és igyekezzünk mélyebben megismerni az embereket, folyamatokat, miérteket és hogyanokat. Győződjünk meg róla, hogy reális képünk van a helyzetről, és nem állunk fel megalapozatlan előítéletek miatt.
  3. Ha mégis menni kell, akkor menjünk. Nincs ezzel gond, de tegyünk azért, hogy többet ne nagyon forduljon elő. Karrierünk során 1-2 esetben hozhatunk rossz döntést ilyen szempontból (és most hagyjuk, hogy ez mekkora részben a HR felelőssége is…) Nincs ezzel baj, amíg nem halmozzuk az ilyen helyzeteket zsinórban egymás hegyére hátára. Utána azt már necces kimagyarázni egy interjún. A (legtöbb) HR-es sem hülye, és a témában hozott megnyilvánulásainkból ki fogja szűrni, hogyha nehezen vagyunk beilleszthetők egy csapatba.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

További cikkek

A jó főnök 8 ismérveA jó főnök 8 ismérve

Összegyűjtöttünk nektek 8 olyan tulajdonságot, ami egy vezetőt kiválóvá tehet szerintünk! Nektek mi a véleményetek? Mitől lesz valaki jó főnök? Írjátok meg nekünk kommentben!   1.       Többet hallgatnak, mint beszélnek: