Ismét interjúidő van. Minden rendben, időben megérkeztünk, fel vagyunk készülve, jól áll a séró, stb. Még a bemutatkozó beszédünk is jó volt. És akkor jön az a pillanat hogy: „Meséljen el egy olyan helyzetet, amikor….” És akkor belehelyeznek minket egy szituációs dologba, amivel próbálják a magatartásformáinkat megismerni, már amennyire lehet egy ilyen helyzetben.
Nehéz kapásból kitalálni valamit az ilyen kérdésekre, ezért céleszű felkészülni néhány tervvel. Persze ne a bemagolt dolgokat mondjuk, de legyen néhány „indító szál” amivel össze tudjuk kapcsolni a „begyakorolt” történeteket. Így gyorsan át tudjuk gondolni, hogy ezek közül a „kész” opciók közül melyik illeszthető be legjobban a kérdésre adott válaszba.
Milyen tipikus kérdések szoktak előfordulni? „Mondjon egy esetet, amikor…
- hibát követett el a munkája során
- olyan problémát kellett megoldania, amikor nem állt minden információ a rendelkezésére
- nézeteltérése volt egy kollégájával egy ötlet kapcsán
- egy vezetőjétől építő jellegű kritikát kapott
- nagyon szűk határidőre kellett teljesítenie
- sokat dolgozott egy feladaton/projekten, de végül azt elvetették
Célszerű egyébként ezeket az előre begyakorolt anekdotákat kategóriákba rendezni logikailag.
- Nehéz idők
- Csúcspontok/pozitívumok
- Együttműködés másokkal
STAR modell. Ezzel a modellel jól lehet strukturálni a választ. Ezek mentén el lehet mesélni, hogy mi volt a helyzet, mit kellett megoldni, mit tettünk, és mi lett az eredménye.
- Situation (szituáció)
- Task (feladat)
- Action (cselekvés)
- Result (eredmény)