Viszonylag régen írtunk arról, hogy miért és hogyan érdemes online megjelennünk. Igen, továbbra is megnézik a cégek, és valóban múlhat egy zsíros meló ezen. A hétvégén lesz időtök csinálni egy nagy rendberakást, ehhez itt van 8 pontba szedve a segédlet 🙂
- Állítsuk be privátra az oldalainkat/profiljainkat. Állítsuk be, hogy csak az ismerőseink láthassák. Illetve arra is figyeljünk oda, hogy kinek fogadjuk el a felkéréseit a csatlakozásra. Szakmai körökben érdemes megmaradni a Linkedin kapcsolatnál, az annak a platformja.
- Archiváljunk/töröljünk bejegyzéseket. Nem is feltétlenül kell törölni a bulifotókat, meg a béna instagram hülyeségeket. Archiválhatjuk is őket, vagy lementhetjük magunknak valahova törlés előtt. A lényeg, hogy amit már inkább kínosnak érzünk, azt távolítsuk el valahogy.
- Deaktiváljuk a régi account-okat. Biztos van köztünk olyan, akinek több facebookja van, több régi e-mail címe, stb… Amit nem használunk, azokat célszerű törölni, vagy teljesen letiltani, több okból is. Egyrészt minek, másrészt pedig mi van ha véletlenül ott akarnak elérni minket egy álommeló miatt. Jó ötlet saját magunkra rákeresni a Google-ön is, sok minden kiderülhet.
- Fotók. Sok magyarázatot ez sem igényel. Ha akaratlanul is bejelöltek minket béna buliképeken, akkor vegyük le a megjelölést. Ami pedig nem elég szalonképes, azt töröljük.
- Ha van a felületen bemutatkozó szöveg, biográfa, vagy valami, akkor ide ne túl „try-hard” módon, de azért írjunk be valami profi szöveget, hogy kik vagyunk mi 🙂
- Ahol lehet, állítsunk be URL-t. Linkedin-en és Facebook. Higgyük el, nagyon profin hat, jobban néz ki, és igényességet sugall.
- Ha posztolunk, akkor az jó ha szakmai jellegű, vagy valami érdekes téma, ami valamilyen úton-módon kapcsolódik a szakmánkhoz.
- Bónusz tipp: Kövessünk be kiemelkedő szakembereket, cégeket, és olyanokat, akikre felnézünk.