9 tipp a professzionális e-mailezéshez.

  1. Mindenképp kezdjünk egy stabil „tárgy” mezővel. Biztos, hogy száz meg száz e-mailt kell olvasnia az embernek, akinek küldjük. Csak egy esélyünk van arra, hogy felkeltsük az érdeklődésüket, úgyhogy mindenképp ütősre kell tervezni.
  2. Vigyázzunk a szóhasználatra, és a különböző karakterekre. Írásban nem minden úgy jön át, mint ahogy mi azt elképzeljük. Pl. a sürgetésre utaló, vagy többféleképpen értelmezhető elemek nem mindig kifizetődők.
  3.  Úgy írjunk, mint egy menő újságnak a szerkesztője. Bár ez „csak” egy e-mail, de attól megnézik, és elég bénán jönnek ki a helyesírási hibák, meg a pongyolán megfogalmazott mondatok.
  4. Tiszteljük mások idejét. Ha hosszú az e-mail, akkor arra nagyon nyomós indoknak kell lennie. Ha valakit CC-ben rárakunk, akkor számára is legyen nyilvánvaló, hogy miért van rajta a levélen.
  5. A szmájlikkal csak óvatosan. Lehet néha használni, nem gond, de eléggé rombolja a professzionalitás hatását a sok ikszdé meg lol 🙂
  6. Csatoljuk a csatolmányt. Biztos, hogy mindenki elkövette már ezt a hibát. Mindig, minden esetben ellenőrizzük, hogy tényleg csatoltuk-e azt a fájlt, ami miatt írjuk az e-mailt.
  7. Elköszönésnek is valami hivatalosat válasszunk.
  8. Csináljunk egy rendes aláírást is. (név, e-mail cím, telefonszám, jelenlegi pozíció, cég stb.)
  9. Azt is fontos tudnunk, hogy mikor ne küldjünk e-mailt. Ha fölösleges, ne küldjük el. Ha tudjuk, hogy nem fogja elolvasni, akkor sem.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

További cikkek

Szerelem és munkahely?Szerelem és munkahely?

Szerelmi élet és munkahely? Kényes téma. Gyakran a vállalati szabályzatok is konkrét elemeket tartalmaznak ennek elhárítására.  Járjuk körül együtt ezt a témát! Sok egyedülálló ember számára a munkahely az egyetlen