Nyilván mindenki olyan cégnél szeretne dolgozni, aminek az értékrendjével tud azonosulni. Minden vállalatnak van általában az interneten valami kis szösszenet erről, de a vállalati kultúra ennél sokkal mélyebb. És az igazán mély kulturális szokásokról nem szoktak beszélni, vagy ezek eleve ki nem mondott dolgok. Sok mindennek utána tudunk azonban járni, ha vesszük a fáradságot.
- Ha már a weboldalnál járunk. Olvassuk el részletesen azt. Írnak kifejezetten a vállalati kultúráról? Írnak az értékekről direktben? Mit képviselnek? Mi a céljuk, mottójuk, hitvallásuk? Akármennyire is „bullsh*t”-nek tűnhet, mégis csak tudunk következtetni ezekből valamire.
- Derítsük fel a kapcsolataink között azkoat, akik dolgoztak ott, most ott dolgoznak, vagy ismernek valakit, aki ott dolgozik. Kérjünk referenciát, élményeket, beszámolókat. Lehetőleg minél többet, mert 1-2 személyes megélésre nem lehet alapozni.
- Csekkoljuk a híreket. Nézzük meg, hogy írtak-e a cégről a Portfolio.hu-n, vagy a hírekben, milyen cikkek születtek róla egyéb szakmai fórumokon, stb.
- Kérdezzünk konkrétumokt. Az interjú pont jó erre, nyugodtan feltehetjük a kérdést, hogy ők kit tartanak sikeresnek, mi fontos számukra, ők miért szeretnek itt dolgozni.
- Csapatdinamika. Egy pici cégnél a vezető hozzáállása érezhetően kihat az egész szervezetre. Egy nagyobb korporációnál azonban a közvetlen csapat hatásai erősebbek. A csapatvezetőnek ezért szegezzük neki a kérdést, hogy milyen a csoportdinamika, hogy működnek együtt, mik a nehézségek, stb.
- Végül pedig, ismerjük magunkat annyira, hogy el tudjuk dönteni, akarunk-e azonosulni az adott vállalati kultúrával.