Nem minden kollégánkkal jövünk ki jól. Nem is kell szeretnünk mindenkit. Minket sem fog mindenki szeretni. De ez nem jelenti azt, hogy nem kell kivívnunk a tiszteletüket. Lássunk 5 egyszerű példát arra, hogy hogyan tehetjük ezt meg könnyedén.
- Érvényesítsük mások véleményét! Ugyanúgy, mint mikor örülünk neki, hogy van valaki, aki támogatja a csodás ötletünket, az emberek meg fognak becsülni minket, ha mi is kiállunk mellettük. Főleg akkor, ha senki más nem teszi meg ezt. „Tetszik a Feri ötlete, szerintem így kéne csinálni mert…”
- Segítsünk ott, ahol tudunk! Persze tudom, ez nagyon nyilvánvaló. De csapatjátékosnak lenni instant győzelmet jelent ilyen tekintetben! Szóval ha valakit kínlódni látunk, ajánljuk fel a segítségünket. Ha tudjuk, hogy egy feladat nagyon akadozik (még akkor is, ha egy teljesen más csapathoz tartozik) kérdezzük meg, hogy tudunk-e valamit segíteni. Ha rajtunk kívül mindig mindenki tovább marad egy fél órával, mert nem érik utol magukat, akkor megtehetjük egyszer-egyszer, hogy maradjunk mi is, és segítsünk nekik. Jó tett helyébe…
- Beszéljünk határozottan, ne öntelten! Ha határozottan kiállunk a mondanivalónk tartalma mellett, akkor sokkal hitelesebbek vagyunk. Nem azért mert mindig igazunk van, hanem azért, mert még ha tévedünk is, akkor is a csapat és a cég épülése a szándékunk. És ez a fontos. Mindenki hibázik és téved néha. Ne hanyagoljuk el mások véleményét, és ha jó érveket hoznak, akkor mi is változtassunk a sajátunkon. Ha pedig olyan verzióra jutunk, ami mindenkinek, vagy a többségnek jó, akkor amellett határozottan álljunk ki. Saját ötleteinket pedig ne adjuk elő öntelten. Persze legyünk büszkék a sikereinkre, de nem leszünk nyerők, ha mindig egyedül fürdünk a reflektorfényben.
- Ne panaszkodjunk! Senki nem szereti a panaszkodást hallani (általában). Ne tiltakozzunk, ne lázadjunk ha a dolgok nem úgy mennek, ahogyan mi szeretnénk, vagy a főnökünk túl sokat kér tőlünk, vagy túl nehéz a feladatunk. Az állhatatosság erény, azt mutatja, hogy nem szeretjük feladni a dolgokat, és állunk elébe a kihívásoknak. Ez nem azt jelenti, hogy nem adhatunk visszajelzést, vagy ne lehetnénk őszinték, ha a helyzet megkívánja. De tudnunk kell, hogy mikor és hogyan!
- Egyszerűen csak végezzük jól a munkánkat! Akármi is legyen az. Ha igényesen, professzionálisan, a tőlünk elvárható legjobb minőségben végezzük, akkor még azok is meg fognak bízni bennünk, akik nem szimpatizálnak velünk egyébként. Keményen melózni, határidőre elkészülni, betartani, amit ígértünk, néha túlmenni a munkaköri leírásunkon is, stb…
Persze ezeket leírni könnyű… 🙂