5 tipp, hogy hogyan vívjunk ki tiszteletet a munkahelyen

Nem minden kollégánkkal jövünk ki jól. Nem is kell szeretnünk mindenkit. Minket sem fog mindenki szeretni. De ez nem jelenti azt, hogy nem kell kivívnunk a tiszteletüket. Lássunk 5 egyszerű példát arra, hogy hogyan tehetjük ezt meg könnyedén.

  1. Érvényesítsük mások véleményét! Ugyanúgy, mint mikor örülünk neki, hogy van valaki, aki támogatja a csodás ötletünket, az emberek meg fognak becsülni minket, ha mi is kiállunk mellettük. Főleg akkor, ha senki más nem teszi meg ezt. „Tetszik a Feri ötlete, szerintem így kéne csinálni mert…”
  2. Segítsünk ott, ahol tudunk! Persze tudom, ez nagyon nyilvánvaló. De csapatjátékosnak lenni instant győzelmet jelent ilyen tekintetben! Szóval ha valakit kínlódni látunk, ajánljuk fel a segítségünket. Ha tudjuk, hogy egy feladat nagyon akadozik (még akkor is, ha egy teljesen más csapathoz tartozik) kérdezzük meg, hogy tudunk-e valamit segíteni. Ha rajtunk kívül mindig mindenki tovább marad egy fél órával, mert nem érik utol magukat, akkor megtehetjük egyszer-egyszer, hogy maradjunk mi is, és segítsünk nekik. Jó tett helyébe…
  3. Beszéljünk határozottan, ne öntelten! Ha határozottan kiállunk a mondanivalónk tartalma mellett, akkor sokkal hitelesebbek vagyunk. Nem azért mert mindig igazunk van, hanem azért, mert még ha tévedünk is, akkor is a csapat és a cég épülése a szándékunk. És ez a fontos. Mindenki hibázik és téved néha. Ne hanyagoljuk el mások véleményét, és ha jó érveket hoznak, akkor mi is változtassunk a sajátunkon. Ha pedig olyan verzióra jutunk, ami mindenkinek, vagy a többségnek jó, akkor amellett határozottan álljunk ki. Saját ötleteinket pedig ne adjuk elő öntelten. Persze legyünk büszkék a sikereinkre, de nem leszünk nyerők, ha mindig egyedül fürdünk a reflektorfényben.
  4. Ne panaszkodjunk! Senki nem szereti a panaszkodást hallani (általában). Ne tiltakozzunk, ne lázadjunk ha a dolgok nem úgy mennek, ahogyan mi szeretnénk, vagy a főnökünk túl sokat kér tőlünk, vagy túl nehéz a feladatunk. Az állhatatosság erény, azt mutatja, hogy nem szeretjük feladni a dolgokat, és állunk elébe a kihívásoknak. Ez nem azt jelenti, hogy nem adhatunk visszajelzést, vagy ne lehetnénk őszinték, ha a helyzet megkívánja. De tudnunk kell, hogy mikor és hogyan!
  5. Egyszerűen csak végezzük jól a munkánkat! Akármi is legyen az. Ha igényesen, professzionálisan, a tőlünk elvárható legjobb minőségben végezzük, akkor még azok is meg fognak bízni bennünk, akik nem szimpatizálnak velünk egyébként. Keményen melózni, határidőre elkészülni, betartani, amit ígértünk, néha túlmenni a munkaköri leírásunkon is, stb…

Persze ezeket leírni könnyű… 🙂

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

További cikkek