Ahogyan a munkaerő-piac is folyamatosan változik, úgy változnak a trendek az önéletrajzírással kapcsolatban is. Szokás szerint a teljesség igénye nélkül írunk most nektek 12 olyan tippet / gondolatot, amik segíthetnek kiemelkedni a pályázók tengeréből.
- Nagyon fontos, hogy az önéletrajz irányt, célt, és tervet tükrözzön.
- A megfelelő kérdéseket válaszolja meg az önéletrajzunk, ne pedig a fölöslegeseket (a cég szemszögéből)
- Tartalmazza a CV az erősségeinket, de ne csak felsorolásszerűen, hanem tényekkel, számokkal is legyenek alátámasztva ezek. Enélkül csak üres szavak.
- Vegyük figyelembe, hogy sokszor már keresőmotorok és mesterséges intelligencia szűri az önéltrajzunkat, ezért ennek megfelelően érdemes formázni.
- De azt se felejtsük el, hogy egy ember fog felhívni minket az állásinterjúval kapcsolatban, és emberek fognak interjúzni minket végső soron.
- Kérjünk konkrét véleményeket az önéletrajzunkról másoktól. Ne csak annyit, hogy tetszik, vagy nem tetszik.
- Jó ötlet lehet szó szerint idézni az egyel korábbi vezetői értékelésünkben foglaltakat az önéletrajzban. (feltéve, ha az pozitív volt, nyilván)
- Ne rémüljünk meg a vizuálok, grafikonok, színek, stb. használatától, de ne toljuk túl, ne legyünk giccsesek és ne tegyünk bele semmit mondó ábrákat. (a kedvencem, amikor valaki a kommunikációs képességét 5/4 csillagra értékeli a saját rezüméjén…)
- Ha van rá módunk, nézzük meg a konkurencia CV-jét és Linkedin profilját. Érdemes megismerni azt, hogy kikkel versenyzünk.
- Ne szűkítsük le fölöslegesen a lehetőségeinket, pl azzal, hogy beleírjuk a CV-be, hogy „XY munkakört keresek”. De ne is merítsünk túl nagyot, legyen azért valamilyen fókuszált irányunk.
- Minden cégnek fáj valami. Írjunk olyan CV-t, amiből ezekre a fájdalamkra találnak gyógyírt a személyünkben.
- Az előzőt kiegészítve, azt domborítsuk ki a CV-ben, hogy milyen értéket tudunk teremteni, mit tudunk hozzátenni egy cég sikerességéhez. Persze ehhez le kell írni, hogy egy másik cég sikerességéhez mit tettünk hozzá 🙂