21. századi álláskeresés

job-searching-tips-336x190Hiába a 21. század csodálatos vívmányai, az álláskeresés továbbra is nagyon nehéz feladat, amit tovább bonyolít a hatalmas versenyhelyzet is. Az internet előtt az emberek egyszerűen megvették az újságot, és az abban talált álláshirdetésre postai úton jelentkeztek. Ma már elektronikus profillal, önéletrajzzal, szakmai portfólióval kell rendelkeznünk, amit a munkáltatók könnyen el tudnak érni. A 21. században az álláskeresés szerves része lett a marketing, a személyes „brand” eladása a munkáltatók részére. Bár csúnya ezt így kimondani, de tekintsünk úgy magunkra, mint egy termékre, amit a cégek meg akarnak venni, mert szükségük van rá. A jelentkezők tengeréből kiemelkedni komoly feladat.

Hálózatok

Sokat emlegetett téma a szakmai hálózat. Az ÁllásÓriás blogon is többször tárgyaltuk már. Megfelelő használat esetén a Facebook, LinkedIn, Twitter, Google+ és a többi közösségi média alkalmazás hasznos lehet a személyes brand-ünk építésében, kifejezésében, valamint a szakmai hálózatunkkal történő kapcsolattartásban. A LinkedIn különösen hasznos, mert konkrétan erre a célra lett kifejlesztve. Ráadásul kifejezetten jól tömörítő az egy iparágba, szakmacsoportba tartozó szakembereket. Akár mi is létrehozhatunk ilyen csoportokat, fórumokat. Jól használható eszközök ezek az álláskeresésre. Azonban különítsük el a szakmai és a privát felhasználóinkat ilyen esetben.

Saját weboldal

Biztosak lehetünk benne, hogy leendő munkáltatónk tudni fog online jelenlétünkről. Ezt azonban az előnyünkre is fordíthatjuk. Egy saját weboldal, vagy akár blog szerkesztése jó pont lehet. Nem csak arról győzhetjük meg a munkáltatókat, hogy kiválóak az írási képességeink, hanem a szakma iránti elhivatottságunkat is tükrözi, valamint ilyen módon bepillantást nyerhetnek tudásunkba is. Egy igényesen szerkesztett blog, amiben szakmai tartalmakat osztunk meg, jól mutat a Facebook vagy LinkedIn profilunkon megosztva, de a CV-be írva is felkeltheti a HR-es érdeklődését! Azt se feledjük, hogy a munkáltatók maguktól is rátalálhatnak, ami szintén jó kiindulása lehet az együttműködésnek.

Elektronikus önéletrajz

Ma már természetesen a papír alapú önéletrajz nem túl közkedvelt. Persze valahol kérik, hogy postai úton jelentkezzünk, illetve egy állásbörzén is érdemes 10-20 darab kinyomtatott CV-vel készülni. De alapvetően ma már elektronikusan kérik leginkább. Lehetőleg az összes gyakran előforduló fájlformátumban legyen elmentve az önéletrajzunk (.doc, .pdf, stb.)! Ha csak máshogy nem kérik, én a PDF formátumot javaslom. A Word dokumentumoknál előfordul, hogy a szépen megszerkesztett művünk szétcsúszik, eltolódik, mert a program más verzióját használja az, akinek küldtük. PDF esetében ez nem jellemző.  És ne feledjük, hogy minden állásra szabjuk rá az önéletrajzot!

Nem kívánom most részletezni a jó önéletrajz ismérveit, lásd az erre vonatkozó bejegyzéseinket inkább!

Maximalizáljuk a keresést

Igen, az internet szinte végtelen álláslehetőséget kínál. Azonban ne elégedjünk meg ennyivel. Járjunk szakmai eseményekre is, keressünk offline is! Valamint van még egy eszköz, ami talán sosem fog kimenni a divatból. Névjegykártya!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

További cikkek