10 készség, amire szükségük van az álláskeresőknek

Amikor egy álláskereső készségeiről/tulajdonságairól beszélünk, a munkáltatók olyan csapatjátékosokat keresnek, akik problémákat tudnak megoldani, összeszedettek a munkában, és hatásosan tudnak kommunikálni, a munkáltatók szerint, akik kitöltötték a NACE’s Job Outlook 2015 felmérést.
Azok a munkáltatók, akik interjúztatják, és felveszik az újonnan diplomázott kollégákat, meg lettek kérdezve, hogy értékeljék egy jelölt készségeit, és tulajdonságait. A munkáltatók 10-ből 7 tulajdonságot jelöltek meg, mint ’’ nagyon fontos’’;  3 pedig ’’ valamennyire fontos.’’

A munkáltatók által értékelt készségek /tulajdonságok:

Készségek/Tulajdonság             Átlagos értékelés  
Csapatban való dolgozás                        4.55  
Döntéshozó/probléma megoldó készség                        4.50  
Tervezői/szervezői/fontossági sorrend készség                        4.48  
Szóban való kommunikáció                        4.48  
Információ megőrzése/feldolgozása  készség                        4.37  
Nagymennyiségű adat feldolgozása készség                        4.25  
Technikai hozzáértés az adott munkához                        4.01  
A számítgépes szoftverekben való jártasság                        3.94
Írt beszámolók készítése/ átalakítása készség                        3.62
Eladás / mások befolyásolása készség                        3.54

 

5 pontos skála, ahol:

  • 1 = egyáltalán nem fontos;
  • 2 = Nem annyira fontos;
  • 3 = valamennyire fontos;
  • 4= nagyon fontos;
  • 5 = kifijezetten fontos
    Forrás: Job Outlook 2014, national Association of Colleges and Employers

    Hogyan mutathatod meg, hogy te rendelkezel ezekkel a tulajdonságokkal?  Itt van pár dolog, amit az egyetemista éveid alatt csinálhatsz, hogy megfelelj ezeknek az elvárásoknak:
    Csinálj kivételes tevékenységeket.

    Ha aktív tagja vagy egy klubnak, vagy egy sportcsapatnak, ha
    a saját önkéntes tervedet szervezed, vagy csak csoportos feladatokban veszel részt, segíteni fog  elérni a legjobb minőségű helyet, ’’ csapatban való dolgozás.’’ Az extra tevékenységek, miközben megtartod a magas GPA-d demonstrálni fogják, hogy rendelkezel a ’’ Tervezői/szervezői/fontossági sorrend készséggel’’.

    Tartsd a GPA-d magasan. A jó jegyek megmutatják, hogy kiváló alap tudással rendelkezel – a ’’ Technikai hozzáértés az adott munkához ’’ – ez erős munkamorált mutat – egy olyan tulajdonság, amit a munkáltatók értékelnek. Szerezz gyakornoki munkát. Egy másik módja, hogy demonstráld tudásod az állással kapcsolatban, hogy a területeden szerzel egy kis szakmai tapasztalatot. Lehetőséged lesz közelről bepillantást nyerni a jövöbeli karrieredbe, mialatt tapasztalatot szerzel. A gyakornokságod által már ’’egy lábbal az ajtóban’’ vagy, és segít a területeden belül dolgozó profikkal való kapcsolatok kialakításában.

    Egyeztess a karrier központtal.
    A karrierközpont személyzete sokat tud neked segíteni az előkészületekben, hogy add el magad a leendő munkáltatóknak.

    Azon kívül, hogy segítenek fő karrierutat választani, egy karriertanácsadó segíteni tud gyakornokságok keresésében, segít tökéletesíteni kísérőleveled,  önéletrajzod, és segít fejleszteni interjús készségeid.
    A kiváló interjús készségek fogják mutatni a leendő munkáltató számára, hogy jól tudsz ’’verbálisan kommunikálni’’ az emberekkel a cégen kívül, és belül is.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

További cikkek