MI zajlik le bennünk a munkahelyi beilleszkedés során?

Szerző: | 2017-03-27

Általában mindenki be akar illeszkedni valahova. Az iskolában, egyetemen ez még rendben is van, mert mi válogatjuk meg, hogy kikkel barátkozunk. Egy új munkahelyen azonban nem mi döntjük el, hogy kivel kell együtt dolgoznunk (az esetek túlnyomó többségében). Honnan tudhatjuk, hogy melyik cég kultúrája, melyik kollektíva lesz az, amibe könnyen beilleszkedünk? Nincs olyan vállalati kultúra, ami mindenkinek megfelel.… Bővebben »

Fogalomtisztázás, mert gyakran használjuk a rossz kifejezést!

Szerző: | 2017-03-24

Gyakran látok az interneten, vagy hallok személyesen olyan hozzászólásokat, amik nem állják meg a helyüket. Emiatt szeretnék egy kis összefoglalót írni erről, csak a tisztánlátás végett! Az egyenlőtlenség és a szegénység: A társadalmi szerkezet fogalma, a társadalomban élő egyének nagy tömbökben való elrendeződése A társadalmi rétegződés különböző ismérvek – foglalkozás, beosztás, munkahely, iskolai végzettség, lakóhely – alapján megállapított kategóriák… Bővebben »

Szervezeti kultúra és CSR?

Szerző: | 2017-03-23

Amikor belépünk bármilyen intézménybe, vagy csak kívülről látjuk az épületét, megtekintjük a honlapját, beszélünk telefonon az ügyfélszolgálatos munkatársukkal, meglátjuk a cég logóját, akkor máris valamilyen kép alakul ki bennünk. Lesz egyfajta első benyomásunk a szervezetről, ami természetesen nagyban befolyásolja azt, hogy mennyire tartjuk megbízhatónak az intézményt. Dr. Lázár Imre (2011) szerint a szervezeti kultúra alapvetően egy gyűjtőfogalom, amibe… Bővebben »

6mondat, amiből egyből levágják a határozatlanságunkat

Szerző: | 2017-03-22

Ebben a bejegyzésben 6 olyan gyakran előforduló mondatot írunk le nektek, amit nem csak az álláskeresés, de a munkavégzés során is célszerű elkerülni. Oké, hogy csak illedelmesek szeretnénk lenni, de az esetek nagy részében a határozott emberek lesznek az eredményesebbek. Ezért ezeket a mondatokat/mondatfoszlányokat kerüljük! .”Nem szeretnék zavarni, de…” Igazából nem azt nem szeretjük, hogy valakit zavarni kell olyan… Bővebben »

6 indok, amivel a vezetők magyarázzák a bújkálásukat

Szerző: | 2017-03-21

Tovább folytatjuk könyörtelen lejárató kampányunkat a béna főnökök ellen. Persze ezt csak puszta építő szándékkal tesszük. És egy kicsit el is túlozzuk. És lehet, hogy viccelünk is egy kicsit… A kommentcsatákat megelőzendő, szeretnénk tisztázni, hogy nem általánosítani szeretnénk, és nem utálunk minden főnököt. Félreértés ne essék. De szeretnénk összegyűjteni most olyan általános eseteket, ami miatt szívesen zárkóznak az… Bővebben »

A rossz főnök 10 tulajdonsága (1. rész)

Szerző: | 2017-03-20

Nemrég a jó főnök kiváló tulajdonságairól írtunk. Most nézzük meg az ellenkezőjét! Ebben és a következő bejegyzésben 10-10 olyan dolgot sorolunk, amit mindenki utál a főnökében. Akinek nem inge… 🙂 Nem kommunikálnak: Univerzálisan ez az egyik legrosszabb dolog, amit egy vezető csinálhat. Mindig legyünk nyitottak, segítőkészek a beosztottjainkkal, adjunk és fogadjunk visszajelzéseket. Nárcisztikusak: Önmagukat érzik a középpontban. Beképzeltek… Bővebben »

A munkáltató megbízhatósága

Szerző: | 2017-03-17

Ez a bejegyzés a diplomadolgozatomból került átemelésre. A munkáltató megbízhatóságáról szól ez a rész. “A kutatás utolsó, ám egyben egyik legfontosabb kérdése az volt, hogy mitől tartanak a kutatásban résztvevők egy munkáltatót megbízhatónak? A leggyakrabban megjelenő válaszok a szabályosságra vonatkoztak. A következő megfogalmazásokkal találkoztam. A munkáltató tartsa be a kötelességeit, a törvényeket, tartsa magát a szerződéshez. Az interjúalanyok… Bővebben »

5 mondat, amit mindenki szeret hallani a kollégáitól

Szerző: | 2017-03-16

Hányszor éreztük már úgy, hogy jól esne, ha megdicsérnének a kollégák valamiért, vagy eszükbe jutna a születésnapunk, vagy egyszerűen csak megkérdezik, hogy hogy érezzük magunkat? Ezek a dolgok fontosak a munkahelyi kapcsolatok kialakítása során. Szép munka!: Befejeztünk egy javaslatot vagy jelentést, amit 10 hosszú napig (és éjszakáig) tartott összerakni. Vért izzadtunk, hogy megfelelő legyen, szívünket lelkünket beletettük, és… Bővebben »

7 hiba a meetingekkel kapcsolatban

Szerző: | 2017-03-14

1.       Még a meetingekről is meetinget tartunk: Sok cégnél már annyira trendi a meetingek megtartása, hogy már minden apró dologról szervezni kell egyet. Arról is, hogy mi lesz a másik meetingen. Nagyon könnyű így a saját magunk és mások idejét is elvesztegetni. Csak azért, mert unatkozunk, magányosak vagyunk, fontosnak és elfoglaltnak akarunk tűnni, ne hívjunk össze egy találkozót… Bővebben »

7 dolog, amit mindenképp ellenőrizzünk újra a motivációs levelünkben

Szerző: | 2017-03-13

Megvan a tökéletes önéletrajz? Nagyszerű! Kérnek motivációs levelet is? Nem gond, megírjuk! De erre a hét dologra mindenképp vessünk még egy pillantást, mielőtt elküldenénk! Az illetékes menedzser neve: Először is bizonyosodjunk meg róla, hogy biztosan a megfelelő embernek címeztük-e a levelünket. Valóban ő az adott területért felelős menedzser? Véletlenül se küldjük a kollégájának, mert lehet, hogy felkészületlenség és… Bővebben »