A Linkedin többféle módon használható, a szakmai profilodtól kezdve át azon, hogy megmutasd a világnak miért érdemes téged alkalmazni, olyan emberekkel való kapcsolatba lépésig, akik hasznos információkkal láthatnak el azokról a munkaszerepekről, amikre jelentkeztél, kapcsolatba lépj a munkáltatókkal vagy olyan emberekkel, akik segíthetnek neked a karrier utadon egészen addig, amíg valójában nem alkalmaznak.
Ha egy munkáltató többet szeretne tudni rólam, mit találnának? A Facebook-om zárolva van, ezért nem láthatják az összes képemet. A követőimnek a Twitteren fogalmuk sincs az igazi nevemről és csakis úgy ismernek engem, mint egy vakmerő plüsspanda, akinek határozott véleménye van a Real Ale-en. Google-ozz rám és én vagy egy földmérő, egy üzletvezető, egy tanárképzési oktató vagy egy ügyvezető igazgató vagyok. Ezeknek a dolgoknak egyike sem segít igazán egy munkáltatónak megtudni, hogy ki vagyok, és hogyan lehetnék egy jó munkavállaló számukra.
Találj meg a Linkedin-en és megtudod, hogy egy nő vagyok 9 évnyi tapasztalattal egy felsőoktatási szakmai szerepben, 3 Russell Group Egyetem dolgoztam különböző részlegeken. Én egy akkreditált praktizáló vagyok csapatmunka fejlesztő készségekkel, amikhez jelenlegi és korábbi kollégák is hozzájárultak. Szereztem készségeket számos tapasztalaton keresztül, amiket nem biztos, hogy említettem az elkészített önéletrajzomban. A munkám a Royal Albert Hall-nál és munkatanácsadás a fogyatékkal élő tanulók számára azt jelenti, hogy egy nagy kiterjedésű perspektívát tudok állítani a munkaerőd elé. Megérné neked meginterjúvoltatni engem? Remélem igen!
Kezdd a fényképeddel
Az emberek gyakran nem emlékeznek egy névre, de általában emlékeznek egy arcra. Ha megpróbálsz kapcsolatba lépni egy munkáltatóval mielőtt találkoznál vele, nem fognak arra emlékezni, ha téged Tamásnak, Máténak vagy Dávidnak hívnak, de nagyjából emlékezni fognak arra, hogyan nézel ki. Tedd szakmaivá és barátságossá és mutasd meg a munkáltatónak, hogyan fogsz kinézni a szerepükben. Emlékezz rá, hogy ez nem Facebook vagy Instagram és mi nem szeretnénk téged látni egy klubban, a tengerparton vagy a barátaiddal. Öltözz úgy, ahogyan egy állásinterjúra mennél, és nézd meg azoknak az embereknek a profilját, akik ugyanabban a szektorban dolgoznak, hogy felvilágosulj, hogyan kellene szakmailag bemutatni magad. Kutatás azt is javasolja, hogy valószínűbb, hogy választ kapsz egy Linkedin kérésre (és meghívást kapsz) ha van profil képed.
Mi a főcím?
A következő dolog, amiről gondolkodnok kell a főcímed. Vonatkozhatsz arra, hogy ˝Tanuló az XY Egyetemen˝, de ez nem igazán mond el sokat rólad. Klasszikus irodalmat tanulsz, és Tv bemondó szeretnél lenni? Közgazdaságtanra jársz és a pénzügyi társadalmat vezeted? Tedd különlegessé és légy törekvő, ha szeretnél. Próbálj ki valami olyat, mint ˝Előző márkamenedzser, jelenleg Társadalomkommunikáció mesterképzés szakon vagyok, klasszikus irodalmat és ókori történelmet tanulok, a klasszikus társadalom elnöke vagy egy pénzügyön tanuló, aki diplomához kötött feladatot keres a könyvvizsgálásban˝.
Használj egy figyelmet felkeltő összefoglalót
Az összefoglalód az, ahol valóban fel tudod kelteni az emberek figyelmét és elmondani nekik, hogy pontosan mit szeretnél, hogy tudjanak rólad mielőtt vagy gyorsan legörgetnék az oldalt és lemaradjanak néhány kulcs erősségedről, vagy ami sokkal valószínűbb, az egész oldalról elkattintanak. Gondolj azokra a kulcs készségekre, amiket a munkáltatók keresnek. Nem vagy biztos abban, mit is keresnek? Csak vess egy pillantást az álláshirdetésekre a pozícióért, amire jelentkezni szeretnél és nézd meg, milyen készségeket kérnek a jelentkezőiktől és használd ugyanazokat a szavakat, amikor hangsúlyozod a kulcs készségeidet és eredményeidet.
A lényeges készségeket említsd
A profilod nagy része tőled függ. Mint egy önéletrajz, ennek is szükséges nagyon gyorsan benyomást keltenie, ezért a felsorolás egy nagyon jó ötlet, amikor részletezed a korábbi tapasztalataidat. Ne csak arra gondolj, mit csináltál a különféle pozíciókban, de azon is, hogy hogyan csináltad. Milyen készségeket fejlesztettél és használtál a különböző munkakörökben?
A készségek nagyon fontosak a munkáltatók számára és a Linkedin megadja neked azt a lehetőséget, hogy nem csak azt mondhatod el a munkáltatónak, hogy milyen készségekkel rendelkezel, de a munkatársak és a barátok hozzájárulását is. Ha nem vagy biztos abban, hogy milyen készségeket értékelne egy munkavállaló, vess egy pillantást az emberek profiljára, akik már benne vannak a munkakörben és nézd meg, milyen készségeket említenek, amikkel rendelkeznek. Ha te is rendelkezel azokkal a készségekkel, győződj meg arról, hogy azokat felsoroltad és megkértél embereket, hogy támasszák ezeket alá. Ha még nincsenek meg ezek a készségeid, gondolkozz arról, hogy hogyan tudnád őket fejleszteni, így hamarosan hozzá tudod adni őket a Linkedinedhez.
A Linkedin megadja neked azt a lehetőséget, hogy többet mondj el a munkáltatónak, mint néhány dolog, amit az elkészített önéletrajzba írtál bele, hogy megmutasd a pontos készségeket és tapasztalatokat. Gondolj mindenre, amit megetettél és hogyan tehet téged alkalmazhatóvá. Gondolj azokra a sportokra, amiket játszottál, társadalmakban, amikben voltál és a díjakra, amiket nyertél. Mindig győződj meg arról, hogy egyértelmű legyen, hogyan növelte a készségeidet és a tapasztalatodat minden egyes tapasztalat.
Keltsd életre a profilodat
Nem úgy, mint egy önéletrajz, a Linkedin meg tudja adni neked azt a lehetőséget, hogy beágyazódj a médiába vagy dokumentumokat tölts fel, hogy jobban tudj koncentrálni arra, mit mondasz el egy munkáltatónak. Talán meginterjúvoltattak a rádión keresztül egy projektről, amit készítettél – felraktál egy hanganyagot. Talán készítettél egy posztert egy egyetemi konferenciára a kutatásodról – felraktál egy pdf-et. Tényleg keltsd életre a profilodat egy munkáltatónak, ezért túlmutat minden szón.
Lépj kapcsolatba az egyetemi karrier szolgáltatóddal, ha tanácsot és információt szeretnél, hogy segítsenek egy hatékony profilt fejleszteni, hogy biztosítsd, hogy az egész világ tudja, alkalmazható vagy. Rendelkezni egy szakmai profillal online a munkáltatók számára, hogy megtaláljanak, talán csak különbséget tesz aközött, hogy legyen interjú vagy ne.