Hogyan tudja egy vezető tönkretenni az új kolléga on-boarding folyamatát?

  1. Nem készítik fel megfelelően a csapatot az új kolléga érkezésére. Senki nem szereti a kellemetlen meglepetéseket. És azt sem, hogyha ráerőszakolják egy másik embert személyét. A jelenlegi csapat vezetőként ugyanakkora prioritás, mint az új kolléga személye. Éppen emiatt foglalkozni kell a csapat felkészítésével is, beszélni kell velük, informálni őket mindenről, és jó ötlet lehet bevonni őket. Nálunk a kiválasztásban általában részt vesznek a csapattagok is, és ez nagyon jót tesz a kohéziónak.
  2. Nem tisztázzák eléggé a vezető – beosztott dinamikát. Nehéz úgy megnézni valakiben, hogy szinte nem is ismerjük, csak maximum 1-2 interjún találkoztunk vele. A vezető sem bízhat rá mindent egyből az új kollégára, mert még nem ismeri annyira, de ugyanúgy az új beosztottnak is jogos elvárása az, hogy a főnök tudja őt megfelelően vezetni, támogatni. Vezetőként mindig fontos „állomása” vagyunk egy ember karrierjének. Úgyhogy jól gondoljuk meg, hogy mit fog majd mondani rólunk a jövőben 🙂
  3. Nem állítják fel a célokat, elvárásokat egyből. Magától értetődik, de nem várhatjuk el még egy tapasztalt jelölttől sem, hogy már az első nap mindent tudjon. Ezért nagyon fontos az, hogy már a felvétel előtt is legyen tisztázva, hogy az első héten, az első hónapban, és a próba idő végéig konkrétan mit várunk el, mit szeretnék, hogy elérjen, és ehhez milyen támogatást tudunk biztosítani.
  4. Nem dolgoznak ki megfelelő betanítási tervet. A helyzet az, hogy ezzel mindenki foglalkozik, de néha mégsem. Van amikor van egy lista írva, nagyon általánosan, hogy miket fog megtanulni az illető, de az főleg a soft skillek esetében nehezen mérhető, és nincs elég hangsúly fektetve rá. Minél részletesebb, és minél aprólékosabb részcélok vannak a betanulási tervben, és minél jobban/konkrétabban mérhető, annál jobb.
  5. Nem mentorálják az új embert a szervezeti kultúra témakörében. A munkakört könnyebb lehet megérteni, mint a vállalati kultúrát. Ez mindenhol más, mindenhol másképp döntenek, mások a hagyományok, a folyamatok, minden más. Ezeket sokszor csak hibák/kellemetlenségek útján tudjuk megérteni, ha az új főnökünk (vagy a csapat) nem fektet elég nagy hangsúlyt erre a kérdésre.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

További cikkek

Egy vezető dolga az, hogy rámutasson, hol lehet még fejlődni, hogyan lehet „növekedni” szakmailag. És ha véletlenül a rossz vágányon lennénk, vagy nem hozzuk az elvárásoknak megfelelő szintet, akkor azért

Ember kontra gép?Ember kontra gép?

Ember kontra gép? Három témát szeretnénk most körüljárni ebben a bejegyzésben! Bevezetőnek szeretnénk írni néhány gondolatot. Nyilvánvalóan a technológia és a fejlődés korszakát éljük. Az elmúlt 100 évben hatalmas mértékű,