Hogyan tegyünkjó benyomást a főnökünkre?

Erről a kérdésről általában mindenkinek az jut eszébe, hogy „be kell nyalni…” Ez sajnos néha működik is, de mi most ennél civilizáltabb tippeket szeretnénk adni annak érdekében, hogy kiváló kapcsolatot tudjunk kialakítani a főnökünkkel.

  1. Pillantsunk a naptárára. Ha van hozzáférésünk a naptárához, akkor bármikor meg tudjuk nézni, hogy éppen mikor szabad, vagy nem szabad. Lehet, hogy nem is töltik rendesen a naptárt, de lehet, hogy délutánonként elkülönítenek egy blokkot, amikor a saját dolgukkal tudnak foglalkozni, vagy lehet, hogy a meetingeket a hét elejére időzítik inkább. Ezek a dolgok segítenek eldönteni, hogy mikor zavarjuk őt. Ez pedig egyértelműen kell ahhoz, hogy ne idegesítsük fel.
  2. Értsük meg a kommunikációjukat. Melyik csatornán szeretnek leginkább kommunikálni? Gyakrabban válaszolnak e-mailben vagy intra chat-en? Inkább személyesen szeretik megbeszélni a dolgokat? Vagy vegyes a kép? Ha ezeket a dolgokat megértjük, könnyebben és hamarabb fogunk választ kapni tőlük. De azt is figyeljük meg, hogy milyen stílusban fogalmaznak, mennyire formálisak és mennyire szeretik inkább a tömör vázlatokat, vagy az ömlengős magyarázatokat. Érdemes az ő stílusában válaszolni, kommunikálni velük. Így a szemükben hamarabb leszünk szimpatikusak.
  3. Ismerjük meg a testbeszédüket. Az irodában vagy üzemben általában látjuk a főnököt. Ha nem is mindig. Lehet, hogy egy irodában ülünk vele, de lehet, hogy csak egy üvegfal választ el. Gyakran ülnek az íróasztaluknál? Állandóan headset van a fejükön? Fel alá járkálnak a gyártóüzemben? Az asztaluknál esznek? Ezekből mind-mind lehet következtetni. A testbeszéd mindig többet árul el egy emberről, mint a szavai. Így azt is meg tudjuk állapítani, ha nem jó a kedvük, ha nem érdemes zavarni őket, stb. De azt is, hogy mikor kell nekik segíteni, vagy mikor érdemes az ötleteinkkel odamenni hozzájuk.
  4. Ismerjük fel, hogy mikor nincsenek „munka-módban.” Biztosak lehetünk benne, hogy nem csak annyit csinál, hogy ül a gép előtt és van. Van neki ezer dolga, és ő is szereti a szünetét kivenni. A fentiek figyelembe vételével érdemes kikövetkeztetnünk, hogy mikor érdemes zaklatni őket. Ha jól időzítünk, akkor sokkal jobb lesz a kapcsolatunk is vele.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

További cikkek

Sokszor kedvezőtlen, kellemetlen körülmények között hagyjuk el a munkahelyünket. Kirúgtak, mert hibáztunk?  Nézeteltérésünk volt a főnökünkkel?  Borzalmasak voltak a munkahelyi körülmények? Egyszerűen csak kiégtünk? Hogyan nyilatkozzunk egy állásinterjún, ha előző