- Ne csak végezd a munkád! Nagy a különbség a feladat sima elvégzése, és a jól elvégzése között! Végezd el lelkesen a feladatod, legyél büszke magadra, ha elérted a darabszámot és még ráhúztál egy párat. Vagy megírtad még azt a jelentést is, amit ráértél volna holnap! Igenis légy igényes a munkádra! Hidd el, a vezetőség felfigyel ezekre az apró részletekre!
- Dolgozz keményen! Néha nehéz lehet, és fárasztó. Azonban ha nap közben nem lazsálsz, nem csetelsz az ismerőseiddel, időben érkezel, és nem lépsz le hamarabb, mindenképp kivívod vezetőid (és kollégáid) megbecsülését.
- Légy professzionális! Bármi is legyen a munkád, mindig viselkedj profihoz méltóan. Vedd komolyan, amit csinálsz, ne lazáskodj. Megvan a viccelődésnek, tréfáknak is a helye, de az nem a munkahelyed. Tartsd be a szabályokat. Legyél mindig tisztelettudó, udvarias, öltözz a munkádnak megfelelően, és fókuszálj a feladatodra.
- Pozitív hozzáállás! Még ha rossz napod is van, akkor is igyekezz pozitív maradni. A főnökeid és a kollégáid is szívesebben dolgoznak olyan emberrel, aki jó kedélyű, nem panaszkodik, és nem sugározza magából a negativitást. Persze nem szabad átesni a ló túloldalára sem, a túlzott lelkesedés is visszataszító lehet!
- Kezdeményezz! Ötleted van, hogy hogyan végezhetnéd jobban a munkádat? Vagy esetleg más, építő szándékú meglátásod van, ami akár egész munkahelyed hatékonyságát javíthatja? Oszd meg a vezetőiddel! Nagyra értékelik, ha ezt a fajta konstruktív viselkedést látják benned. Azonban vigyázz! Ne fáraszd őket buta ötletekkel, és a jó ötleteiddel se áraszd el őket túl gyakran. De ami tényleg a munkahelyed előnyére válhat, azt ne tartsd magadban!
- Legyél csapatjátékos! Nagyon ritka, hogy egyedül kell dolgoznia valakinek. Igyekezz jól kijönni kollégáiddal, még akkor is, ha nem feltétlenül szimpatikusak. Kerüld a konfliktust, próbálj együttműködni velük. Ilyen helyzetben a feladat elvégzése a fontos, nem a saját érdekeid. Ezt tartsd észben! Amennyiben valakivel mégis meg kell beszélned egy problémát, próbáld azt a legdiplomatikusabban elintézni. Így népszerű lehetsz vezetőid és kollégáid szemében is!
- Ismerd a főnököd! Nem kell, hogy barátok legyetek. Sőt az sem kell, hogy kedveld (bár az az ideális eset). De ami nagyon fontos az az, hogy ISMERD! Ha ismered a stílusát, gondolkodásmódját, beállítottságát, akkor könnyebben tudsz megfelelni az elvárásainak és igényeinek, könnyebben tudsz jó alkalmazottá válni a szemében!
- Ismerd a céget! Ez alatt a cég céljainak, küldetésének, kultúrájának megismerését kell érteni. Ne dolgozzunk le éveket egy cégnél úgy, hogy nem tudjuk ezeket. Ha ismerjük a munkafolyamatokat, stratégiákat, termékeket, kapcsolatrendszert, akkor mi is jobban el tudjuk magunkat helyezni az egész rendszerben. Ez fontos ahhoz, hogy megértsük, mi is a szerepünk, milyen értéket adunk hozzá a céghez.
- Fogadjuk megfelelően a kritikát! Vannak olyan főnökök, akik mindenbe bele fognak kötni, és mindent úgy akarnak, ahogy ők gondolják. De a legtöbb főnök csak visszajelzést ad a munkádról. Ezt ne vedd sértésnek, ő is csak azt szeretné, hogy hatékonyabb dolgozó legyél, ami végső soron neked is érdeked! Ha olyan kritikát kapsz, ami az épülésed szolgálja, fogadd azt konfliktus nélkül!
- Alakíts ki jó kapcsolatokat! A 6. pont hasonló. Keresd azoknak az embereknek a társaságát, barátságát, akik szintén igyekeznek kiváló munkát nyújtani. Több ember egy környezetben egymás lelkesedését, szorgalmát fogja erősíteni, még magasabb szintre emelve így a teljesítményt!
- Éljünk a képzési lehetőségekkel! Valljuk be, hosszú évek után a legjobb munkába is hajalmosak lehetünk beleunni. Ha a vezetőnk felajánl egy tréninget nekünk, egy oktatást, tanfolyamot, esetleg egy másik végzettség megszerzését, ne szalasszuk el a lehetőséget! Később jól jöhet, ha máshoz is értünk J
- Légy a megoldás részese! Sose légy az az ember, aki minden hibát meglát, de megoldást nem kínál hozzá. Míg az előbbi viselkedés nagyon negatív hatású tud lenni, addig az utóbbi (az 5-ös ponthoz szorosan kapcsolódó) kifejezetten kedvező is lehet a munkahelyi megítélésünkre. Itt is fontos megjegyezni, hogy ne tűnjünk se túlságosan okoskodónak, se túlságosan kritikusnak, mert a munkáltató azt hiheti, hogy leminősítjük a cégét!
- Kerüld a pletykákat! Ez nem szorul különösebb magyarázatra. Könnyű belekeveredni, és egy munkahelyen még a falnak is füle van. Jobb nem belegabalyodni ebbe a hálóba.
- Jelentkezz önként! Új feladat van? Bejött egy projekt? Vállald el! Amennyiben van rá mód, érdemes önként jelentkezni ilyen feladatokra. Biztos, hogy jó pont a főnöködnél. Ha bírod, és belefér a munkakörödbe, akkor ne habozz!
- Segítsd az újakat! Nem csak az új kollégák, de a főnököd szemében is jó színben tűnsz fel, ha segíted a kezdőket. Szükség van a tapasztaltodra, az eddigi tudásodra, és ilyen módon ezt jól a tudtára lehet adni a vezetőségnek. És a fiatal kolléga is hálás lesz neked!
Hasznosnak találtad bejegyzésünket? Oszd meg ismerőseiddel! Ha észrevételed van, vagy szívesen kiegészítenéd a listát, írd meg nekünk kommentben!