A következő cikk témáját az egyik legnagyobb közösségi portálnál dolgozó HR-es cikke ihlette. Igen. Kék a logója, F-fel kezdődik, és acebook-al végződik 🙂 Nagyon sokan akarnak ott dolgozni, mivel a világ egyik legnagyobb cége. De nézzük, hogy miket javaslona az ottani HR-es a jelölteknek.
- Ne legyenek felkészületlenek. Mi a véleménye a Piactér funkcióról? Hát nem tudom, még sosem használtam. Megértené a HR-es, ha ez egy vállalati termék lenne, és még nem találkozott vele a jelölt, de ez egy fogyasztói termék, ami ráadásul ingyenes. Na most ha ennyi energiát nem fektetett az illető a pályázatába, akkor mit is keres itt?
- Ne legyenek fásultak. A jelölt egy termékmenedzseri pozícióra jelentkezett. Miért szeretne a Fbooknál dolgozni? Igazából egy recruiter keresett meg, és gondoltam, miért ne? Hát ha ennyi lelkesedés és „tűz” nincs az emberben, akkor ne is jöjjön ide egy ilyen harmatgyenge indoklással.
- Fókuszáljanak a megfelelő dolgokra. Mindenképp emeljük ki, hogy hogyan tudnánk a céget valamiben előrébb juttatni, és ne csak azt hogy a magasabb fizu meg a presztízs érdekel minket. Mindenki olyannal szeretne együtt dolgozni, aki szeretné is csinálni a dolgokat, és tanulni akar, és nem csak magával, de a csapattal is foglalkozik.
- Ismerjék önmagukat. Amikor azt mondják, hogy sorolj fel 3 gyengeségedet, akkor azt nem azért teszik, mert unatkoznak, hanem azért, mert felmérik azt, hogy mennyire ismered magad, és hogy tudják, mivel kell majd foglalkozniuk, és fejleszteni rajtad, ha belépsz a szervezetbe.
- A kérdésre, és ne csak a kérdésre válaszoljanak. A jó jelölt nem csak a kérdésre válaszol. Persze az a lényeg, hogy az egyértelműen feltett kérdésre válaszoljunk. De mögé is kell látni a dolgoknak, mert mindent okkal kérdeznek. Nem csak a nyilvánvaló választ várják, hanem vizsgálják azt is, hogy hogyan válaszolunk, és milyen a gondolkodásunk, tudunk-e logikusan válaszolni, érvelni, összetetten gondolkodni.