Ebben a két részes sorozatban próbálunk olyan tippeket adni nektek, amik megkönnyítheti az álláskeresésünk, interjúra járkálásunk titokban tartását. Lássuk az első ötöt.
- Az interjúkat próbáljuk ebédidő környékére, vagy a nap végére szervezni. Így könnyebb kifogást találni 🙂 Persze vigyázzunk, mert az ebédidőt más is szereti 🙂 Nyilván akiknek kicsit rugalmasabb a munkaköre az könnyebb helyzetben van, nem mindenki teheti meg, hogy kijárkál ebédelni az irodából, stb. De akinek van lehetősége az próbálja így időzíteni. (Ez persze nem agysebészet, tudom 🙂
- Ne féljünk alkudozni. Itt az időpontra gondolok leginkább. Ha a másik helyről csak egy időpontot kapunk egy interjúra, akkor ne hezitáljunk jelezni, hogy az nekünk nem lesz jó. (főleg ha az a cég keresett meg minket), akkor legyen bennük annyi rugalmasság, hogy igazodnak hozzánk, de ez ugyanúgy elvárható a mi részünkről is.
- Használjunk inkognitó-ablakot. Annyira azért nem célszerű a céges gépekről intézni az álláskeresést, de néha muszáj ezt-azt elintézni. Az a lényeg, hogy használjunk inkognitó-ablakot, és töröljük az előzményeket belőle. Ha nem muszáj, ne használjuk erre a célra.
- Amit lehet, azt otthon csináljuk. Az előző ponthoz kapcsolódva, amit csak lehet, és nem halaszthatatlan, azt intézzük el otthonról. Ha van rá lehetőség, akkor telefonos interjút munkaidő utánra szervezzünk. Onnan böngésszük a pozíciókat, hirdetéseket, onnan e-mailezzünk, stb. Egyrészt a lebukás veszélye is csökken, másrészt pedig nyugodtabb környezetben tudunk motivációs levelet írni, e-mailezni, olvasgatni részletesen a hirdetéseket, stb.
- Linkedin beállítások. Figyeljünk oda arra, hogy milyen beállításokat használunk a Linkedin-en. Például „Notify my network”, „Let recruiters know that you’re open” és társaik. Szerintem ezt magyarázni sem kell, de csúnyán le lehet bukni, ha nem figyelünk oda ezekre. 🙂