Hogyan osszuk be jobban az időnket a munkahelyen?

Általában mindenki örülne, hogy ha 40 órából állna egy nap, hogy több mindenre jusson idő. Az elvégzendő dolgok listája sosem ürül ki, sose tudunk olyan korán hazaérni, mint szeretnénk, és szinte sose érezzük úgy, hogy mindent megcsináltunk, amit akartunk. Viszont itt van két egyszerű lépés, ami segíthet abban, hogy jobbá tegyük a helyzetet.

  1. Lépés: Képzeljük el az ideális munkahetet. 

Üljünk le, és próbáljuk megválaszolni ezt a pár kérdést.

  • Összesen hány órát dolgozunk egy munkanapon és egy munkahéten?
  • Vannak-e fix meetingek (amik mindig ugyanakkor vannak, és kötelezők)?
  • A nap melyik részében vagyunk a legaktívabbak általában?
  • A hét melyik részén, melyik napján vagyunk a legproduktívabbak általában?
  • Van olyan munkafolyamat, ami a hét egy bizonyos részén jobban megy?

Ha megválaszoltuk ezeket, lépjünk hátra egyet, és nézzük meg, hogy a jelenleg megszokott munkahetünk mennyire passzol össze ezekkel. Keressük meg a szűk keresztmetszeteket, és nézzük meg, miken tudnánk változtatni. Ezután pedig nyissunk meg egy üres naptárat, és a fenti preferenciák alapján tervezzük meg. Hagyjunk ki bizonyos blokkokat, amikor a legjobban szoktunk tudni dolgozni. Igyekezzünk ezeket szabadon hagyni a későbbiekben.

2. Lépés: Igyekezzünk jobban védeni a naptárunkat. 

Persze mindig jöhetnek közbe bizonyos dolgok, és nem fogunk tudni mindig ragaszkodni ahhoz, amit elterveztünk. De a lehetőségeinkhez képest érdemes minél jobban védeni a naptárunkat, és amennyire csak lehet, rákényszeríteni másokat, hogy ők alkalmazkodjanak. Tudom, ez nem mindig megy, de érdemes törekedni erre. Ahhoz, hogy el tudjunk mélyülni a munkánkban, szükséges, hogy megszakítás nélküli blokkok legyenek a napjainkban, és ne kelljen mindig ide oda szaladgálni óránként.

Egy jó megoldás lehet, ha mi kezdeményezzük a meetingek megszervezését. Ha tudjuk, hogy lesz meeting, akkor vegyük a kezünkbe a dolgot, és javasoljunk mi időpontokat.

 

A lényeg, hogy a produktivitásunkat nagyban befolyásolja, hogy hogyan osztjuk be az időnket, ezért okosan kell hozzáállni a kérdéshez.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

További cikkek

Egy vezető dolga az, hogy rámutasson, hol lehet még fejlődni, hogyan lehet „növekedni” szakmailag. És ha véletlenül a rossz vágányon lennénk, vagy nem hozzuk az elvárásoknak megfelelő szintet, akkor azért