„Red flag”-ek az álláshirdetésekben

Tegyük fel magunknak a kérdést, hogy mitől lesz megbízható egy álláshirdetés számunkra? Ha ezt a kérdést komolyan vesszük, sok fejfájástól óvhatjuk meg magunkat. A következő sorokban néhány témát tárgyalunk, amikre érdemes odafigyelni.

Mit kell, és mit nem kell tartalmaznia egy jó álláshirdetésnek?

Mi kelti fel az álláskeresők érdeklődését, és mi az, amit egyből elutasítanak? A megbízható hirdetésnek természetesen tartalmaznia kell a cég vagy munkáltató nevét, a munkavégzés helyét, a munkakört, az elvégzendő feladatokat. Fontos, hogy egy elérhetőség, kapcsolattartó neve is szerepeljen. Amennyiben ezek hiányoznak, akkor már megkérdőjelezhető a hirdetés hitelessége.

Fontos szempont, hogy esztétikailag és tartalmilag is legyen professzionális a hirdetés. Egy igénytelenül szerkesztett, pongyolán fogalmazott hirdetést a legtöbb ember elutasít, és nem jelentkezik rá, de ha mégis jelentkezik rá valaki, akkor a munkáltató se számítson egy munkájára igényes alkalmazottra…

Alapvetően, amikor már a cég beazonosítása sem megoldható, vagy maga a hirdetés szövege többféleképpen értelmezhető, nem teljesen nyilvánvaló benne minden, és fent áll a „belemagyarázás” lehetősége, akkor inkább engedjük el ezt a lehetőséget…

Kerüljük az olyan hirdetésekre történő jelentkezést is, amik gyanúsan túl szépek, túl sokat ígérnek. Különösen igaz ez a külföldre közvetített munkákra. Ha mégis jelentkezünk, alaposan járjunk utána minden részletnek. Érdeklődjünk telefonon vagy személyesen, győződjünk meg arról, hogy véletlenül sem keveredünk illegális nemzetközi foglalkoztatásba!

Sokan esnek abba a hibába, hogy elfogadnak egy nagyon kecsegtetőnek tűnő ajánlatot, munkába is állnak, és hatalmas csalódás éri őket, mert szinte egyáltalán nem azt kapják, mint amit ígértek nekik. A munkáltatók hajlamosak ilyen csalogató módszerekkel csábítani az álláskeresőket. Mielőtt aláírunk egy szerződést, győződjünk meg arról, hogy tényleg azt kell majd csinálnunk (és olyan feltételek mellett) mint amiket ígértek a hirdetésben!

Ne várjuk el, hogy a munkabért megjelöljék a hirdetésben!

Sok helyen nincs konkrét munkabér megállapítva, itt béralkura számíthatunk a munkáltatóval. Ahol meghatározott az összeg, és nincs mód „alkudozásra” ott valószínűleg meg is fogják ezt jelölni a hirdetésben.

A hirdetésben feltüntetett elvárások

Ne rémüljünk meg, ha 50 sornyi feltételt, elvárást szabnak meg a hirdetésben. Tudnunk kell, hogy a munkáltatók egy „genetikailag kitenyésztett szuper-munkavállalót” akarnak, aki mindenben tökéletes, de természetesen ők is tudják, hogy nem, vagy csak nagyon kicsi eséllyel találnak ilyen embert. Úgyhogy amennyiben a munka elvégzésére alkalmasnak tartjuk magunkat, akkor nyugodtan jelentkezzünk, mert nincs veszíteni valónk. Elvárják a nyelvtudást, de neked nincs? Nem baj. Lehet, hogy a cég egyből beírat egy angol tanfolyamra. Nem tudhatod.

És az állandó kérdés: „hogyan szerezzek öt év szakmai tapasztalatot pályakezdőként, ha mindenhova elvárnak annyit?” Akkor is jelentkezzünk! Fiatalon egy menedzseri pozícióra nem célszerű persze jelentkezni gyakorlat nélkül, de sok pozícióban fiatal pályakezdőként is hamar be tudunk tanulni. Nem tudhatjuk, hogy a munkáltató mennyire van ránk szorulva, és sokszor eltekintenek a több év tapasztalattól, ha megnyerő a pályázatunk! Úgyhogy ne tántorítson el bennünket ez (még ha tudjuk, hogy nyilvánvalóan alacsonyabb az esély a pozíció betöltésére!)

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

További cikkek