Mindig jusson eszünkbe ez a három dolog, hogyha idegesítenek minket a kollégák

Néha a kollégák az agyunkra tudnak menni. Teletömik hülyeségekkel a bejövő mappánkat, szünetben odajönnek fölösleges baromságokról beszélgetni, vagy ott hagyják a konyhában a mosatlant. Vagy akármi…

Kétségkívül másokkal együtt dolgozni (vagy élni) mindig kihívást fog jelentő. Ezért sokszor irigykednek azokra, akik egyedül dolgoznak (bár annak is megvan a nehézsége). Én speciel megőrülök, amikor home-office-ban vagyok, szeretek a kollégáimmal dolgozni, de vannak néha nehézségek.

Akármilyen nehéz is legyen néha együtt dolgozni valakikkel, erre a három dologra mindig érdemes emlékezni.

  1. Együtt általában többre megyünk. Több szem többet lát, két agy több, mint egy, stb. Ha bármi ötletünk, vagy kétségünk van, sokkal jobb gyorsan ott helyszínen megkérdezni a többieket a témában, mint otthonról, vagy akár több száz kilométerről telefonálgatni, várni az e-mailes válaszokra stb. A nagy ötletek sokszor egy csapattól születnek, vagy legalábbis egy csapatban tudnak igazán kiforrni.
  2. A kollégák értik meg leginkább a panaszainkat. Persze a barátainknak is elmondhatjuk, hogy milyen nehézségekkel nézünk szembe a munkahelyünkön. De azon kívül, hogy félgőzön meghallgatják a nyavalygásunkat, és utána elterelik más irányba a témát, nem igazán tudnak sokat hozzáadni a dologhoz. Ellenben a kollégák pontosan értik és tudják, hogy min megyünk keresztül, mert ők is azon mennek át. Ezért velük a legjobb ezeket megbeszélni, és így kicsit lehiggasztani egymást.
  3. Valószínűleg mi is ugyanúgy idegesítjük őket, mint ők minket. Senkit nem akarok elkeseríteni, de mindenkinek vannak defektjei, és idegesítő szokásai. Emiatt érdemes leszállni a magas lóról, és nem csak azt hajtogatni, hogy milyen idegesítőek a kollégáink, hanem néha azon is eltöprengeni, hogy mi mivel zavarhatjuk őket. Az a jobbik eset, ha legalább ezekkel tisztában vagyunk. Ha nem, akkor kérdezzünk rá 🙂

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

További cikkek

Mi az a „stresszinterjú” ?Mi az a „stresszinterjú” ?

Hol találkozhatunk ezzel a módszerrel? Bizonyos munkakörök betöltéséhez elengedhetetlen a stressz-kezelési képesség. Ügyfélkapcsolati, beszerzési, és hasonló pozíciók esetében gyakran kell elégedetlen, ideges, ingerült ügyfelekkel dolgoznunk, ahol muszáj megőriznünk a nyugalmunkat.