Sok cikket írtunk már ebben a témában, de itt van most 5 újabb tipp, amit érdemes észben tartani. Ezeket gyakran felejtik el az emberek megvizsgálni/mérlegelni. Miért van ez? Több kutatás is bizonyítja, hogy az emberek átlagosan 50 másodpercet töltenek el egy álláshirdetés tanulmányozásával. Ez persze még mindig jobb, mint a toborzók 3-5 másodperces szintideje, de azért mégis…
- A pozíció megnevezése. Nyilvánvalónak tűnik, hogy azt megnézzük, hiszen azért kattintunk rá. Itt két dolog fontos. Az egyik, hogy attól, hogy valamit X-nek hívnak, még nem biztos, hogy az ugyanaz az X, mint amire mi gondolunk. A másik pedig hogy használjuk fel taktikusan ezt az infót, hiszen akár így is nevezhetjük magunkat a CV-ben egy korábbi tapasztalatunknál.
- A hirdető neve. Aki általában egy toborzó vagy HR-es, de lehet egy vezető is. Ha megtaláljuk, célszerű neki címezni a jelentkezésünket.
- A jelentkezés módja. A legtöbb hirdetés pontosan leírja, hogy kell jelentkezni. Ha ezt figyelmen kíüvl hagyjuk, csökkennek az esélyeink.
- Kulcsszavak. Úgy fogalmazzunk a CV-ben, ahogy az álláshirdetésben találjuk a kifejezéseket.
- Túl nagy elvásárok. A cégek mindig elég részletesen kifejtik, hogy ki az a szuperképességekkel rendelkező, 20 évesen 30 év tapasztlatot felmutatni tudó jelölt, akit keresnek. Mindig fölé fognak lőni, mert a tökéleteset keresik. Olyan azonban nincs, ezt ők is tudják. Ne féljünk akkor sem jelentkezni, ha nem felelünk meg pontosan minden elvásárnak. Szerintetek ha nagyon jó szakemberek vagytok, de nem felsőfokú az angol nyelvtudásotok, akkor szóba sem állnak veletek? 🙂