12 hasznos tipp a remote meetingekhez

  1. Korábban már írtuk, de itt is nagyon fontos, hogy olyan eszközt/platformot válasszunk, ami a célnak és a létszámnak megfelel. Kell video is? Elég a hang? Hárman vagy harmincan leszünk?
  2. Legyen megoldás arra az esetre, ha valakinél megszakad az internet, vagy nem tudja máshogy megoldani, csak telefonról. Unortodox megoldás, de működik, ha valamelyik résztvevőt felhívja a kolléga, és a telefont a számítógép mikrofonjához tartják. Erre fel kell készülni.
  3. Legyen kéznél egy mobil-hotspot. Az előbbi ponthoz kapcsolódva, vészesetben a mobilnetünket is megoszthatjuk egy meeting erejére.
  4. Vegyük figyelembe az időzónákat. Ha nemzetközi környezetben dolgozunk, akkor ez nem lesz újdonság 🙂
  5. Kerüljük az újraszervezést és az utolsó pillanatban történő lemondást.
  6. Legyen kristálytiszta mindenkinek, hogy hogyan, mikor, hol fognak csatlakozni. A meeting meghívóba ezeket írjuk bele tételesen.
  7. Mindenki olyan környezetben csinálja a hívást/meetinget, ahol nem zavarják zajok, a szomszéd flexelése, és lehetőség szerint a gyermekek sem. (hangsúlyozom, hogy lehetőség szerint)
  8. Mindig 5 perccel korábban próbáljunk meg csatlakozni, ha technikai probléma adódna, legyen idő megoldani.
  9. Ha lehetséges, akkor mindenkit mutassunk be a meetingben. Természetesen csak akkor, ha kezelhető mennyiségű résztvevőnk van.
  10. Némítsa le mindenki a mikrofonját, aki nem beszél.
  11. Nem szabad túlságosan hagyni, hogy egyszerre sokan beszéljenek. Ha túl engedékenyek és illedelmesek vagyunk, akkor mindenki fog beszélni egyszerre.
  12. Kérjünk több visszajelzést a résztvevők érzéseiről, megéléseiről, főleg akkor, ha nincs video. Nem látjuk és érezzük a rezgéseket, és így nehéz következtetni.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

További cikkek