A legnagyobb profiknak is meg kell szokni egy új munkahelyet. A szokásokat, a folyamatokat, a munkamegosztást, stb. Lássunk most négy tippet arra, hogy felgyorsítsuk ezt a folyamatot.
- Figyeljünk oda a vállalati kultúra apró részleteire. Nem tudom eléggé hangsúlyozni, hogy ez mennyire fontos. Ezek lehetnek akár magas szintű vállalati értékek, de akár nagyon aprólékos munkafolyamat-megosztások is. Általában ezek íratlan szabályokként jelentkeznek: néhány példa:
- A szeniorabb vezetők simán megközelíthetők, vagy valamilyen formális módon kell velük felvenni a kapcsolatot?
- A kollégák az asztaluknál szoktak enni, vagy együtt járnak le a kantinba?
- Mikor mennek haza a többiek? Pontosan betartják a munkaidőt, vagy rugalmasak?
- Mindenki egyből válaszol a levelekre?
És még sorolhatnánk a többi hasonlót. A lényeg, hogy figyeljünk oda az apró részletekre, és próbáljunk minél jobban beilleszkedni ezekbe. Persze csak akkor, ha tudunk vele azonosulni.
2. Legyünk nyitottak az új tapasztalatokra. Mindegy mi az új pozíciónk, ha céget váltunk akkor minden más lesz nagyjából. Jobb elfogadni ezt, és nyitottan állni hozzá, mint hogy erősködni azon, hogy régen hogy csináltuk….A lényeg, hogy ne vágjuk rá semmire, hogy ez hülyeség, hanem mindent próbáljunk meg először. Így lesz összehasonlítási alapunk. Próbáljuk megérteni mindenkinek az érdekeit/indokait/gondolatait.
3. Itt is építsünk hálózatokat. A kollégák lesznek a sikerünk zálogai. Minden szinten érdemes ismerni azokat, akik révén előrébb juthatunk. Ez nem az egymás hátán való felkapaszkodást jelenti, hanem a ranglétra hatékony megmászását.A hálózatépítésről már annyit írtunk, hogy itt több szót nem ejtenék róla 🙂
4. Tanuljunk meg mindent, amit csak lehet. Minél több hatásnak tesszük ki magunkat, annál tapasztaltabbak leszünk, és annál több irányból lesz rálátásunk a dolgokra. És egy jó szakember mindig komplexen gondolkodik, és másnak a szemszögéből is érti a helyzetet. Ezért érdemes olyan dolgokat is megtanulni, vagy legalábbis megérteni, ami amúgy nem a mi feladatunk