A személyes állásinterjúk helyét egy időre az online interjú típusok veszik át, ami sok tekintetben különbözik a már jól megszokottól, ennek köszönhetően másféle felkészülést kíván munkavállaló részről. Lássuk mik is ezek.
Az online állásinterjú sokban hasonlít a telefonos változatáshoz, azonban itt a felkészültségünkön túl a megjelenésünkre is figyelnünk kell, illetve sok esetben az interjú kettő vagy több szereplős is lehet.
A személyes interjúk egyik nagy előnye, hogy az találkozás során képes kialakulni egy vélemény, egy kép az interjú alanyról, addig az online térben ez sokkal nehezebb. Gondoljunk csak bele, a pontos érkezés vagy késés, a kézfogás, a szemkontaktus, a testrátás és a gesztikuláció egy képet ad rólunk a HR-es kollégának, valamint a minket interjúztatónak. Ezeknek a metakommunikációs elemek hiányában nehezebb megállapítani, hogy az adott jelentkező beleillik-e a jelenlegi csapatba, és, hogy képes-e alkalmazkodni a szervezeti kultúrához. Ugyan ez igaz munkaadó részről is. A cég és a HR-es kolléga nem képes semmilyen benyomást tenni a jelentkező felé, nem tudja neki megmutatni és bemutatni a céget, a kollégákat, vagy megkínálni őt egy kávéval. Így tehát a személyes és céges bemutatkozás során kell a lehető legmélyebben megismertetnünk magunkat, vigyázva arra, hogy ne essünk ettől függetlenül túlzásba.
A toborzást végző kolléga feladata, hogy az interjú a lehető legjobb légkörben teljen, pont, ahogyan a személyes találkozó során. Jelentkező részről pedig eleget kell tennünk a cég kéréseinek, ami az online interjúhoz szükséges feltétel. Időben legyünk elérhetőek, tartsuk be az idő limiteket, és mutassuk meg magunkról, hogy alkalmasak vagyunk a megpályázott pozícióra.