Ezektől a tényezőktől lehet sikeres egy vállalat, 2. rész!

Folytatjuk a sikertényezős szériát, hogy mikét lehet sikeres egy cég. A siker összefügg a hírnévvel, amelyet sokidőbe telik kivívni. Vizsgáljuk meg az alábbi 3 tényezőt, amely hozzásegítheti a vállalatokat a kívánt siker eléréséhez: Sikeresek azok a vállalatok, ahol a vezető...

Megosztás
0 hozzászólás

Ezt kell tennünk, ha beteget jelentünk a munkahelyen!

A betegség sajnos nem válogat, és mindig a „legjobb” pillanatban jöhet. Különösen akkor, amikor nagy a hajtás a munkahelyen. Határidőre kell megcsinálnunk egy projektet, vagy egy sürgős találkozót kell lebonyolítanunk egy ügyféllel. Sokszor hajlamosak vagyunk arra, hogy betegen is bemenjünk...

Megosztás
0 hozzászólás

Tényezők, amelyek meghatározzák a cégnél dolgozók viselkedését

       Akkor jó egy vállalat, ha sikeres, de a sikerhez és a hírnévhez vezető út rögös! Mondhatnánk azt is, hogy a hírnevet ki kell érdemelni, meg kell érte dolgozni! Minden vállalatnál van ún. norma, olyan érték, amely az adott közösségben...

Megosztás
0 hozzászólás

Kreatív munkáknál jellemző ez a két döntéshozatali módszer!

A kreatív munkát igénylő vállalatoknál elengedhetetlen a csoportos döntéshozatali módszer. Sok esetben olyan projekteket kell megcsinálni, amelyet 1 embernek lehetetlenség összehoznia. Különösen akkor, ha a projekt határidőhöz van kötve. A marketing ügynökségeknél azért fontos a csapatmunka, és azon belül a...

Megosztás
0 hozzászólás

Hogyan lehet hatással a vezető a szervezeti kultúrára?

       Egy vezető jelenléte meghatározó a vállalat szempontjából. Kulcsszereplő, akitől a munkavállalók iránymutatást, és visszacsatolást várnak munkavégzésüket illetően. A vezetők nagy hatással vannak az adott cég szervezeti kultúrájára, nézzük meg hogyan: Példaképek: Az alapítók és vezetők is példaképek, viselkedési minták,...

Megosztás
0 hozzászólás

Általánosságban az atipikus foglalkoztatásról!

Az atipikus foglalkoztatásban dolgozók száma az elmúlt években megnőtt. Minden olyan munkavégzés idetartozik, amely nem sorolható a „tipikusba.” Melyek lehetnek ezek? Diákmunka Egyszerűsített foglalkoztatás (alkalmi munkavállalás) Megváltozott munkaképességűek foglalkoztatása Nyugdíjasok foglalkoztatása Az atipikus foglalkoztatás kényelmes lehetőséget biztosít mindazoknak, akik még...

Megosztás
0 hozzászólás

A szervezeti kultúrák típusai 2. rész

A vállalatok célja hogy sikeresek maradjanak a versenypiacon, továbbá meg tudjanak felelni a folyamatos, és változó kihívásoknak. Minden vállalatnak van egy szervezeti kultúrája, amely hatást gyakorol a vállalati teljesítményre. Az előzőekben szó volt a hatalmi, és a szerepkultúráról, most pedig...

Megosztás
0 hozzászólás

Szervezeti kultúrák típusai 1. rész

Egy vállalat hírnevét, és sikerét nagyban meghatározza az, hogy milyen az adott szervezeti kultúra. Ebben a részben 2 típussal ismerkedhetünk meg, megnézzük azok jellemzőit: Hatalomkultúra Központi személy („alapító atya”), akiből hatalom és befolyás sugárzik, őt nevezzük karizmatikus vezetőnek A szervezet...

Megosztás
0 hozzászólás

„Interjútípusok”, amelyekkel találkozhatunk!

Mi jut eszünkbe a munkáról? Határidők, feladatok, álláskeresés, interjú! Természetesen sok tényezőt fel lehet még sorolni, de általában ezek juthatnak eszünkbe róla. Szemezgethetünk különféle interjútípusok közül, amelyek egyre jobban elterjedőben vannak: Belépési interjú: Ezt a típust nem kell különösebben bemutatni,...

Megosztás
0 hozzászólás

Ezekre a bukkanókra számíthatunk az állásinterjún!

Amikor egy állás meghirdetésre kerül egy vállalatnál, akkor a hirdetésben komolyan kell venni a leírtakat! Milyen elvárásokat olvashatunk egy hirdetésben? Kiváló kommunikációs képesség, tapasztalat, magas szintű számítógépes ismeret, idegen nyelvtudás! Mindannyian szeretjük fényezni magunkat, abban a hitben tesszük mindezt, hogy...

Megosztás
0 hozzászólás