A külső toborzásnak ez az eszköze is ismert!

A toborzási formákról is érdemes beszélni, mert a vállalatok életében folyamatosan jelen van. A belső toborzást több helyen alkalmazzák elsődleges formaként, azonban a külső is nagyon fontos: A külső toborzás legfőbb előnye az, hogy frissítést hozhat a szervezetbe. Egy külső szemlélő több mindent észrevesz, mint az évek óta ott dolgozó alkalmazottak. Milyen külső toborzási formák ismertek?

  • Újsághirdetésben, interneten feladott álláshirdetés,
  • Főiskolai, és egyetemi látogatások. A vállalat bemutatása, tevékenységi körének ismertetése a hallgatók számára,
  • Nyíltnapokon, és állásbörzéken történő megjelenés!

2019 október 11-én megrendezésre kerül az első ügynökségek éjszakája Budapesten, amelynek keretében egy estére megnyitják a reklámügynökségek kapuit az érdeklődők számára. A programokon ingyenes a részvétel! Egy nyíltnapon lehetőség adódik szakmai fórumokon részt venni, meg lehet ismerkedni az adott ügynökségek tevékenységeivel, és nem utolsósorban kapcsolatépítésre is alkalmas egy esemény. Éjszaka pedig indul a parti! (Hát tedd fel a kezedet…!) Az interneten bármikor értesülhetünk különféle nyíltnapokról, csak szemfülesnek kell lenni, és élni a lehetőséggel!

A nyíltnapokon, és állásbörzéken történő megjelenés azonban kellő felkészülést kíván. A rendezvények megszervezéséhez biztosítani kell a megfelelő erőforrásokat, mind tárgyi és személyi feltételeket. Egy állásbörzén a vállalatok hostokat/ hostesseket is szerződtethetnek, vagy a saját munkatársak népszerűsítik a céget a nagyközönség előtt.

A tárgyi feltételeknél biztosítani kell a megfelelő mennyiségű információs anyagokat, a ki hangosítást, a pultot, molinót, és minden olyan külső arculati elemet, amelyek nélkülözhetetlenek egy állásbörzén.

A külső toborzás mindig költség, és időigénnyel jár, azonban ha jól meg van szervezve egy esemény, hosszútávon kifizetődő lehet a cég számára, és még a vállalati hírnévnek is jót tehet!

További cikkek